Umożliwi to przejazd samochodem elektrycznym pomiędzy Gdynią i Gdańskiem a Warszawą, w obu kierunkach. Każda ze stacji na tzw. „Niebieskim Szlaku” będzie wyposażona w 4 stanowiska ładowania wraz z ładowarką o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy: CHAdeMO – dedykowany markom japońskim i koreańskim (prąd stały), CCS (Combined Charging System) – dedykowany markom europejskim (prąd stały) oraz Type 2 (prąd zmienny), umożliwiający podłączenie przejściówki dla marki Tesla (odrębny standard). Pokonanie ok. 450 km trasy będzie możliwe dzięki zachowaniu odległości najwyżej 150 km pomiędzy kolejnymi punktami ładowania, zlokalizowanymi w Trójmieście (3 punkty w Gdańsku, 1 w Gdyni), 6 na trasie autostrady – w MOPach po obu stronach autostrady (MOP Malankowo, MOP Krzyżanowo, MOP Brwinów) oraz 2 w Warszawie. W lipcu 2017 r. KE zarekomendowała dofinansowanie projektu zgłoszonego przez LOTOS pt. „Projekt LEM (czyli LOTOS Electro Mobility) – pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T”. Oznacza to, że ponad 400 tys. euro, a więc ok. 40% budżetu projektu pochodzić będzie ze środków unijnych (CEF – Connecting Europe Facility). [Lotos]
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności