Tesla przejęła producenta ultrakondensatorów i akumulatorów

0
Do tej pory Tesla nie była kojarzona z wieloma przejęciami, ale niedawno ukazała się informacja, że firma osiągnęła porozumienie w sprawie nabycia producenta kondensatorów, ultrakondensatorów i akumulatorów – firmy Maxwell, z siedzibą w Kalifornii. Jest to już piąte istotne przejęcie Tesli.
Tesla skomentowała swoją decyzję tłumacząc, że zawsze szuka potencjalnych przejęć, które będą korzystne dla biznesu a dodatkowo ich celem jest to, by świat jak najszybciej przeszedł na zrównoważoną energię i szukają nowych partnerów, by wspólnie ten cel osiągnąć.
Maxwell jest najlepiej znany jako producent ultrakondensatorów, a od niedawna zajmuje się również technologią suchych elektrod do akumulatorów. Dr Franz Fink, prezes i dyrektor generalny Maxwell, również skomentował dzisiejsze ogłoszenie:
Jesteśmy bardzo podekscytowani dzisiejszą wiadomością, że Tesla zgodziła się na przejęcie Maxwella. Jest to światowej klasy szanowany innowator, z którym łączy nas wspólny cel budowy bardziej zrównoważonej przyszłości. Uważamy, że transakcja ta leży w najlepszym interesie akcjonariuszy Maxwell i oferuje inwestorom możliwość uczestniczenia w misji Tesli polegającej na przyspieszeniu nadejścia zrównoważonego transportu i energii.
Akcje Maxwella były notowane przy zamknięciu rynku w zeszłym tygodniu za nieco ponad 3 USD za sztukę, dla wyceny w wysokości 140 milionów USD. Tesla zgodziła się nabyć je za 4,75 USD za akcję, co uczyniło transakcję wartą ponad 200 milionów USD. Nowo przejęta firma zatrudnia około 380 pracowników.
Maxwell wspominał w przeciągu ostatnich kilku miesięcy, o potencjalnym „strategicznym partnerstwie” w pracach nad technologią suchych elektrod. Oprócz nowej technologii, firma działa również na rynku ultrakondensatorów. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku odnotowała przychód w wysokości 91 milionów dolarów.
Tesla być może jest zainteresowana najnowszą technologią Maxwella, który twierdzi, że jego elektroda umożliwia gęstość energii powyżej 300 Wh/kg w obecnych ogniwach demonstracyjnych, a w przyszłości może dojść nawet do ponad 500 Wh/kg. Proces produkcji takich elektrod jest prostszy niż mokrych, a co za tym idzie również tańszy. Żywotność baterii również jest dłuższa. Być może przejęcie Maxwella jest spowodowane chęcią Tesli do wykorzystania technologii suchych elektrod przy produkcji baterii samochodowych. Pewnie za jakiś czas się o tym przekonamy.
Źródło: electrek.co