Renault Zoe – zasięg, zużycie energii, bateria, dane techniczne, specyfikacja, cena

0
RENAULT-ZOE-TEST-RECENZJA-DANE-TECHNICZNE-ZASIĘG-BATERIA-CZAS-ŁADOWANIA-CENA, OSIĄGI, DANE TECHNICZNE, SPECYFIKACKA, BATERIA, AKUMULATOR 41

Renault Zoe to miejski samochód plasujący się w segmencie B. Mierzy 4084 mm długości, a jego spalinowym odpowiednikiem ze stajni Renault jest model Clio. Zoe produkowane jest już od 2012 r. Na początku występowało w wersji z pakietem baterii o pojemności 22 kWh, a obecna wersja z większą baterią – 41 kWh – została zaprezentowana na targach Paris Motor Show 2016.

Przeczytaj: Nowe Renault Zoe 52 kWh – test, zasięg, bateria, czasy ładowania

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE

Renault ZOE – specyfikacja, dane techniczne, osiągi

Kupując Zoe mamy do wyboru dwa warianty: R90 (92 KM) i R110 (108 KM). Testowana wersja była wyposażona w silnik o mniejszej mocy. Samochód ten od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 13,2 s (R110 – 11,4 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Zużycie energii Zoe 41 kWh

Zużycie energii przy prędkościach autostradowych (140 km/h) na dystansie 38 km oscylowało w okolicach 27 kWh/100 km.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Szczegółowe zużycie energii przy jeździe z maksymalną prędkością 140 km/h:

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Pojemność baterii / akumulatora Zoe

Zaskakująca w tym aucie jest pojemność składającej się ze 192 ogniw baterii o masie 305 kg, która wynosi aż 41 kWh (pojemność użyteczna ok. 37 kWh). To mniej więcej tyle co w Nissanie LEAFie drugiej generacji, czy BMW i3 120 Ah, a nawet więcej niż posiada VW e-Golf i Hyundai IONIQ electric. Oczywiście wypadkową tak dużej baterii i małej bryły samochodu jest duży zasięg.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Ile kilometrów Zoe przejedzie na jednym ładowaniu?

Podczas testu temperatura na zewnątrz oscylowała w okolicach 0 st. Celsjusza. W takich warunkach zużycie energii w Zoe wynosiło średnio ok. 20 kWh/100 km, co przekładało się na zasięg w okolicach 180 km. Gdy tylko się ociepliło (10 st. C), zasięg od razu urósł do ponad 200 kilometrów. Latem, przy dobrych warunkach i oszczędnej jeździe, małe Zoe jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet 300 kilometrów, co jak na miejski samochód jest nie lada wyczynem!

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Zoe pokazuje zarówno zużycie, jak i rekuperację z ostatnich 15 minut jazdy. Poniżej zdjęcie z terenów górzystych, gdzie sporo energii było odzyskiwanej przez samochód. Auto wyświetla również informację o całkowitej odzyskanej energii podczas bieżącej trasy (na zdjęciu: 2 kWh):

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGIIZużycie energii na dystansie 177 kilometrów. Jazda z prędkością 100 km/h. Tryb ECO. Temperatura powietrza, około 2 st. C:

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Odzyskiwanie energii

Warto wspomnieć także o przycisku ECO znajdującym się obok dźwigni zmiany biegów. Po aktywowaniu tego trybu, auto rusza zdecydowanie płynniej (nie tak agresywnie), co przekłada się na niższe zużycie energii. Dodatkowo, w trybie ECO zwiększa się stopień rekuperacji, co znaczy, że po odpuszczeniu pedału gazu samochód o wiele mocniej zwalnia odzyskując więcej energii. Dzięki temu, Zoe można jeździć praktycznie operując tylko pedałem gazu, co wpływa również na zmniejszenie zużycia tarcz i klocków hamulcowych.

Jeśli chodzi o zestaw info-rozrywki, Zoe jako pierwszy samochód marki Renault zostało wyposażone w system multimedialny Renault R-Link. Znajdziemy tam nawigację, multimedia, możliwość połączenia telefonu przez Bluetooth, czy komputer pokładowy.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Ciekawym elementem w Renault Zoe jest system dźwiękowy ostrzegający pieszych “Z.E. Voice”. W zakresie prędkości 0-30 km/h zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu, system wydaje specyficzny dźwięk mający na celu ostrzegać pieszych przed nadjeżdżającym w ciszy pojazdem elektrycznym.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII, DŹWIĘK PODCZAS JAZDY

Dźwięk ten możemy również zmienić – przytrzymując przycisk (po prawej stronie na zdjęciu) znajdujący się po lewej stronie od kierownicy lub po prostu go wyłączyć naciskając jednorazowo.

Czas oraz moc ładowania Zoe 41 kWh

Jeżeli chodzi o ładowanie, w Zoe jest złącze typu 2, które umożliwia ładowanie z maksymalną mocą do 22 kW.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Czas ładowania jest zależny od dostarczanej mocy i tak ładowanie z gniazda domowego potrwa ok. 25h, a najszybsze ładowanie od 0 do 100% prądem AC o mocy 22 kW zajmie 2:40h. Na zdjęciu poniżej ładowanie 12-100% szacowane jest na 2h 20min:

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII, ŁADOWANIE

Bagażnik w Zoe jest w zupełności wystarczający jak na warunki miejskie. Jego pojemność wynosi 338-1225 l.

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII

Renault Zoe to idealny samochód do miasta. Posiada dużą baterię, co przekłada się na pokaźny zasięg 200-300 km. Z tego względu, w zależności od dziennych przebiegów można go ładować nawet tylko raz w tygodniu. Jego cena zaczyna się od 134 900 zł, co czyni go najtańszym samochodem elektrycznym o baterii większej lub równej 40 kWh. Nic więc dziwnego, że bardzo dobrze się sprzedaje nie tylko na rodzimym rynku we Francji, ale i w całej Europie. Dodatkowo, jego atuty (bateria, wymiary, cena) świetnie sprawdzają się w CarSharingu, dlatego kolejne firmy oferujące auta na minuty dodają go do swojej floty (Traficar, PGEMobility, Vozilla).

RENAULT ZOE 41, BATERIA, AKUMULATOR, CZAS ŁADOWANIA, POJEMNOŚĆ BATERII, MOC ŁADOWANIA, BAGAŻNIK, OSIĄGI, SPECYFIKACJA, DANE TECHNICZNE, PRZYSPIESZENIE, RLINK, WYŚWIETLACZ, ZUŻYCIE ENERGII