Koniec spalinowych modeli Jaguara od 2025 roku

0
JAGUAR SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, JAGUAR ELEKTRYCZNY, JAGUAR IPACE, JLR STRATEGIA, STRATEGIA JAGUARA, STRATEGIA LAND ROVER

Jaguar od 2025 roku będzie marką zeroemisyjną. Takie są założenia strategii „Reimagine” koncernu Jaguar Land Rover. Dodatkowo firma planuje znacznie rozszerzyć gamę oferowanych modeli elektrycznych. Producent chce całkowicie zrezygnować z modeli spalinowych do połowy następnej dekady.

W ciągu najbliższych 5 lat JLR planuje wprowadzi na rynek sześć całkowicie elektrycznych modeli marki Land Rover. Pierwszy z nich ujrzy światło dzienne w 2024 roku. Pod koniec dekady we wszystkich gamach modeli Jaguar Land Rover będzie dostępny wariant całkowicie elektryczny. Jest to część strategii „Reimagine”, pierwszego publicznego oświadczenia, nowego CEO Thierry’ego Bolloré – byłego menedżera Renault, który przejął stanowisko dyrektora generalnego JRL we wrześniu 2020 r. Jeśli chodzi o politykę modelową, Land Rover potwierdza zamiar utrzymania pozycji dostawcy wysokiej jakości luksusowych SUV-ów i pojazdów terenowych należących do trzech rodzin modeli: Range Rover, Discovery i Defender. 

Cele strategiczne JLR

Pod rządami nowego CEO Jaguar planuje inwestować rocznie 2,8 miliarda euro w elektryfikację i rozwój powiązanych technologii. Budżet zostanie przeznaczony na rozwój elektrycznych układów napędowych zasilanych akumulatorami, ale firma planuje również prace nad ogniwami paliwowymi. W sierpniu ubiegłego roku ogłoszono, że JLR bierze udział w sponsorowanym przez brytyjski rząd projekcie „Zeus”, dotyczącym rozwoju samochodów wodorowych. Producent ma na celu opracowanie wodorowych wersji swoich SUVów. Jaguar Land Rover nie ujawnił jeszcze, kiedy ma pojawić się na rynku pierwszy model z ogniwem paliwowym, ale prototypy mają zostać przetestowane na drogach już w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.

Do 2030 roku każda seria modeli będzie oferowana z całkowicie elektrycznym układem napędowym. Do tego czasu, zgodnie z założeniami Jaguara, 100% sprzedawanych samochodów tej marki będzie bezemisyjne (Jaguar będzie sprzedawał od 2025 r. tylko i wyłącznie samochody elektryczne), w przypadku Land Rovera celem jest 60% sprzedaży BEV.

Strategia marki JLR skupiająca się na zrównoważonym rozwoju obejmuje nie tylko układ napędowy pojazdów. W planach firmy jest również ograniczanie emisji CO2 miedzy innymi przy produkcji oraz w łańcuchu dostaw. Powołany został nawet specjalny zespół, którego celem jest opracowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarach takich jak gospodarka materiałowa, technologie, produkcja, usługi i gospodarka o obiegu zamkniętym. Cel producenta samochodów to osiągniecie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2039 roku.

źródło: electrive