Volvo stawia na elektromobilność – zasięg rzeczywisty do 1000 km i dwa razy szybsze ładowanie w nowych modelach szwedzkiej marki

0
VOLVO, POLESTAR, STRATEGIA VOLVO, BEV
VOLVO, POLESTAR, STRATEGIA VOLVO, BEV

Volvo podało szczegóły dotyczące tego, co nadejdzie w drugiej i trzeciej generacji produkowanych samochodów elektrycznych. Firma do 2030 roku stanie się w pełni elektrycznym producentem samochodów premium. W kolejnych generacjach elektryków producent skupi się na zwiększeniu ich zasięgu i szybkości ładowania.

Podczas niedawnego wydarzenia Volvo Cars Tech Moment ogłoszono przyszłą mapę drogową dotyczącą kierunku rozwoju technologii produkcji samochodów. Firma jest w trakcie procesu przekształcenia się do 2030 roku w pełni elektrycznego producenta samochodów premium. Jednym z celów jest zwiększenie zasięgu i szybkości ładowania przyszłych modeli aut. Volvo dzięki nawiązaniu współpracy z Northvolt chce ulepszać technologię produkcji ogniw oraz przenieść ich produkcję na miejsce w pobliżu swoich zakładów produkcyjnych.

Volvo – druga generacja BEV

Druga generacja pojazdów typu BEV rozpocznie się od nadchodzącego, w pełni elektrycznego Volvo XC90, opartego na projekcie nowej elektrycznej generacji Volvo Car Group. Samochód ten będzie produkowany jako model wyłącznie elektryczny. Produkcja rozpocznie się w 2022 roku w Ridgeville w Południowej Karolinie, wraz z modelem Polestar 3. W drugiej generacji pojazdów BEV technologia wykorzystywanych akumulatorów ma zostać znacznie ulepszona. Będzie się to wiązało ze zwiększeniem zasięgu i szybszym ładowaniem.

Volvo – trzecia generacja BEV

Jako trzecia generacja BEV zapowiadane są samochody z zasięgiem nawet do 1000 km, które będą posiadały baterię strukturalną. Trzecia generacja BEV pojawi się na rynku w połowie obecnej dekady. Volvo podało, że akumulatory staną się wtedy integralną częścią konstrukcji pojazdu (do czego dąży również Tesla), będą miały znacznie wyższą gęstość energii (o 50% w porównaniu z obecnym poziomem) – prawdopodobnie powyżej 1000 Wh/l i znacznie większy rzeczywisty zasięg – do 1000 km. Co ciekawe, mniej więcej w perspektywie do 2025 roku, czas ładowania ma zostać skrócony prawie o połowę. Plany Volvo są naprawdę bardzo ambitne i pokazują, że producent chce zostać topowym graczem na rynku aut elektrycznych premium.

Zrównoważony rozwój Volvo

Volvo planuje wykorzystywać do produkcji ogniw akumulatorowych do swoich samochodów wyłącznie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Wszędzie, gdzie to możliwe, firma zamierza poddawać recyklingowi lub ponownie wykorzystywać zużyte baterie. Volvo Cars chce również nadal skupiać się na odpowiedzialnym pozyskiwaniu akumulatorów, w tym poprzez szersze wykorzystanie technologii blockchain.

Ładowanie dwukierunkowe (eksport mocy)

Nowe elektryczne modele Volvo, począwszy od nadchodzącego następcy XC90, będą wyposażone w funkcję ładowania dwukierunkowego. Prawdopodobnie firma myśli o możliwości zasilania urządzeń elektrycznych bezpośrednio energią elektryczną z baterii oraz możliwości wykorzystania samochodu w systemie Vehicle-to-Grid (V2G).

Jednym z najbardziej ambitnych planów Volvo Cars jest koncept produkcyjny polegający na centralizacji wszystkich etapów produkcji samochodów elektrycznych – własne projektowanie, rozwój i produkcja akumulatorów, silników elektrycznych oraz odpowiedniego oprogramowania, oczywiście we współpracy z partnerami strategicznymi.