Nissan w ramach dwóch dużych współpracy chce rozbudowywać infrastrukturę ładowania w swoich salonach dealerskich w Europie. W 16 krajach ładowarki DC u dealerów Nissana zainstaluje Allego, a w Niemczech i Wielkiej Brytanii partnerem projektu będzie firma E.ON.
Jak podaje Nissan, do 2024 roku 70% firm partnerskich dealerów i warsztatów zostanie wyposażonych w stacje ładowania CCS i CHAdeMO. Będzie to wspólne przedsięwzięcie Nissana, sieci stacji ładowania Allego i niemieckiej spółki energetycznej E.ON. Inwestycje obejmą 18 europejskich krajów.
Allego podaje, że jest to „długoterminowe partnerstwo” i obejmuje nie tylko budowę infrastruktury ładowania, ale także jej eksploatację i konserwację. Umowa na konserwację jest wstępnie ustalona na pięć lat. Firma będzie rozbudowywać i zarządzać siecią ładowania DC u dealerów w ponad 600 lokalizacjach w 16 krajach. Wśród lokalizacji niestety nie ma Polski. Plany inwestycyjne dotyczą partnerów Nissana w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Szwajcarii, Austrii, Estonii, Łotwie i Litwie. W Niemczech, jak i Wielkiej Brytanii za nowe stacje ładowania będzie odpowiadał E.ON.
Stacje ładowania zainstalowane i obsługiwane zarówno przez E.ON, jak i Allego będą wyposażone w punkty ładowania DC o mocy 50 kW i 24 kW. W przypadku współpracy z E.ON opcjonalnie u dealerów będą instalowane również hiperładowarki Alpitronic o mocy ładowania do 150 kW.
Większa moc ładowania 150 kW jest o tyle istotna dla Nissana, że nadchodzący elektryczny SUV Ariya będzie obsługiwał moc ładowania DC do 130 kW.
Nie dziwi natomiast wyposażenie stacji w punkty CHAdeMO, ponieważ Nissan Leaf nadal korzysta właśnie z tego standardu. Nissan przełączy się na standard CCS w Europie dopiero dzięki nadchodzącemu SUVowi Ariya opartemu na platformie CMF-EV. Zapowiedziany już van Townstar będzie również korzystał z technologii CCS, w przeciwieństwie do swojego poprzednika e-NV200.
Nissan udostępni swoje punkty ładowania wszystkim kierowcom pojazdów elektrycznych, niezależnie od marki pojazdu, co oznacza, że nowe punkty ładowania będą dostępne nie tylko dla klientów Nissana. Punkty ładowania będą również połączone z usługami roamingowymi za pośrednictwem platformy roamingowej Hubject. Za ładowanie będzie można płacić bezpośrednio kartą kredytową lub za pomocą QR kodu. Ceny ładowania będą ustalane przez poszczególnych dealerów, a klienci Nissana otrzymają specjalne warunki za pośrednictwem aplikacji Nissan Charge.
„Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie masowego pojazdu elektrycznego w 2010 roku, modelu Leaf, Nissan nieustannie dąży do tego, aby korzyści płynące z mobilności elektrycznej były dostępne dla kierowców każdego dnia” — argumentuje Jean-Philippe Roux, wiceprezes ds. rozwoju sieci i jakości klienta, Nissan Amio. „W miarę jak wkraczamy do nowego rozdziału w gamie całkowicie elektrycznych pojazdów Nissana z innowacyjnym crossoverem Ariya coupe i wszechstronnym, w pełni elektrycznym lekkim pojazdem użytkowym Townstar, nasz kompleksowy plan rozbudowy infrastruktury ładowania we współpracy z Allego jest kolejnym dowodem na nasze zaangażowanie w mobilność elektryczną” – dodaje Jean-Philippe Roux.
Ostatnio mogliśmy również usłyszeć, że Nissan skonkretyzował swoją strategię eMobility. Do 2030 roku ma zostać wprowadzonych na rynek łącznie 15 modeli BEV, a co więcej, kilka miliardów dolarów zostanie zainwestowanych w rozwój aut z bateriami półprzewodnikowymi.
źródło: Nissan, Allego