Niemcy: Powstał magazyn energii z zużytych baterii z elektrycznych Audi

0
SECOND-LIFE BATTERIES, MAGAZYN ENERGII, MAGAZYN ENERGII Z ZUŻYTYCH BATERII Z SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, MAGAZYN ENERGII RWE, NIEMCY MAGAZYN ENERGII, MAGAZYN ENERGII Z BATERII SAMOCHODOWYCH, BATERIE Z AUDI MAGAZYN ENERGII, AUDI, AUDI POWTÓRNE WYKORZYSTANIE BATERII, AUDI E-TRON QUATTRO, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, AKUMULATORY, EV, BEV

Niemiecki koncern energetyczny RWE uruchomił w Herdecke system magazynowania energii, który zbudowany został z zużytych akumulatorów litowo-jonowych z samochodów elektrycznych Audi (second-life batteries).

Magazyn RWE składa się z 60 systemów akumulatorowych. Będzie on w stanie zmagazynować około 4,5 MWh energii elektrycznej na terenie elektrowni szczytowo-pompowej RWE nad jeziorem Hengstey. Zgodnie z informacją RWE, użyte akumulatory pochodzą z samochodów Audi e-tron quattro powstałych podczas prac koncepcyjnych nad wersją produkcyjną tego elektrycznego modelu.

Wykorzystywane baterie nadal mają pojemność ponad 80%. RWE podaje, że w zależności od sposobu ich użytkowania, mogą być wykorzystywane nawet przez kolejne 10 lat. Oprócz aspektów ekologicznych powtórnego wykorzystania akumulatorów samochodowych, drugą zaletą są też względy ekonomiczne, gdyż jest to o wiele tańszy system w porównaniu do użycia zupełnie nowych ogniw.

Magazyn energii RWE

Magazyn energii znajduje się w hali o powierzchni 160 metrów kwadratowych. Systemy bateryjne zostały zainstalowane w październiku, a system magazynowania został uruchomiony w grudniu 2021 roku.

Eksploatacja powstałego magazynu ma pomóc RWE w przyszłości przy budowie i eksploatacji większych obiektów magazynowych opartych na akumulatorach do samochodów elektrycznych. „Doświadczenie zdobyte w ramach tego projektu pomoże nam zidentyfikować zastosowania, w których możemy eksploatować takie systemy bateryjne w sposób najbardziej ekonomiczny” – mówi Roger Miesen, dyrektor generalny RWE Generation.

Nasz wspólny projekt z RWE ma na celu zilustrowanie możliwości oszczędzania zasobów dzięki wykorzystaniu zużytych akumulatorów wysokonapięciowych oraz inteligentnej integracji z siecią energetyczną przyszłości”, mówi Członek Zarządu Audi ds. Rozwoju, Oliver Hoffmann. „W tej chwili myślimy również o tym, co dzieje się po tym etapie utylizacji i przyspieszamy efektywny recykling baterii”.

Rynek magazynów energii wykorzystujące akumulatory z samochodów elektrycznych ma doskonałe perspektywy rozwoju dzięki elektromobilnej transformacji. Eksperci spodziewają się, że rynek baterii do powtórnego wykorzystania osiągnie w Europie do 2030 roku wartość 8 GWh i aż 76 GWh do 2035 roku.

System magazynowania energii w Herdecke jest jednym z dziesięciu projektów dotyczących powtórnego wykorzystania baterii realizowanych przez RWE w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Irlandii

źródło: RWE