Siemens z licencją na technologię bezprzewodowego ładowania

0
WITRICITY, SIEMENS, ŁADOWANIE BEZPRZEWODOWE WITRICITY, ŁADOWANIE BEZPRZEWODOWE SIEMENS, SIEMENS LICENCJA WITRICITY, WYDAJNOŚĆ ŁADOWANIA BEZPRZEWODOWEGO, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, ŁADOWARKI DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, BEZPRZEWODOWE ŁADOWANIE EV

Siemens nabył udziały w firmie WiTricity zajmującej się bezprzewodowym ładowaniem pojazdów elektrycznych. Obaj producenci będą teraz wspólnie pracować nad wprowadzeniem ogólnodostępnych i interoperacyjnych standardów ładowania. Siemens stał się również licencjobiorcą WiTricity.

Siemens na wykupienie mniejszościowego udziału w firmie WiTricity przeznaczył 25 mln dolarów. Skąd taka decyzja? Niemiecki koncern spodziewa się, że rynek ładowania bezprzewodowego osiągnie w 2028 roku wartość dwóch miliardów dolarów w samej tylko Europie i Ameryce Północnej. Współpraca z WiTricity ma na celu „zniwelowanie luki w globalnej standaryzacji bezprzewodowego ładowania elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych” argumentuje Siemens. Dodatkowy cel to zbadanie rynku oraz zwiększenie interoperacyjności infrastruktury i ładowania pojazdów. Obie strony będą również współpracować w celu dalszego rozwoju technologicznego systemów ładowania bezprzewodowego EV.

Połączenie globalnych zasięgów i portfolio stacji ładowania pojazdów elektrycznych firmy Siemens z innowacyjną technologią WiTricity to pierwszy krok w kierunku udoskonalenia naszej oferty w obszarze ładowania bezprzewodowego” — powiedział Markus Mildner, dyrektor generalny Siemens eMobility. Mildner dodaje, że rozpoczęcie współpracy przyspieszy również wdrażanie technologii ładowania bezprzewodowego, wesprze standaryzację oraz rozwinie publiczną infrastrukturę ładowania dzięki interoperacyjnym rozwiązaniom.

Technologia ładowania bezprzewodowego WiTricity

Jak odbywa się proces ładowania bezprzewodowego samochodu elektrycznego? Panel ładujący zamontowany na lub w ziemi wymienia energię z cewką odbiorczą umieszczoną na spodzie pojazdu elektrycznego. Plusem jest to, że ani w panelu, ani w cewce odbiorczej nie ma ruchomych części ani fizycznych złączy. To pole magnetyczne przenosi energię między panelem ładującym a odbiornikiem w pojeździe, gdy pojazd znajduje się nad panelem. System wykorzystuje rezonansową indukcję między ładowarką a odbiornikiem, dzięki temu zapewniona jest wysoka wydajność ładowania (według WiTricity 90-93%), nawet przy wysokim prześwicie w przypadku np. SUVów.

Siemens z licencją WiTricity

Siemens na pewno zyska na współpracy z WiTricity. Firma już od dziesięciu lat pracuje nad rozwiązaniami bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych ze światowymi producentami z branży motoryzacyjnej. Jednak Siemens to nie jedyny podmiot z umową licencyjną z WiTricity. Podobne umowy mają również: niemiecki producent części samochodowych firma Mahle, a także Toyota, Aptiv (wcześniej Delphi), TDK, IHI, Shindengen, Daihen, Brusa i Anjie Wireless. Firma współpracuje również z marką premium Hyundaia – Genesis.

Przeczytaj również: Volvo testuje system ładowania bezprzewodowego

Wybór kierowców

Jak podaje Siemens, niedawno przeprowadzone badanie wśród ponad 1000 obecnych i przyszłych właścicieli pojazdów elektrycznych zainteresowanych zakupem auta elektrycznego w ciągu najbliższych dwóch lat, wykazało, że ładowanie bezprzewodowe było jednym z najwyżej ocenianych dodatków i preferowaną opcją w stosunku do innych udogodnień, w tym m.in. Park-Assist, pakiet Performance czy pakiety audio premium.

Stacje ładowania Siemens

Siemens od pewnego czasu dość aktywnie działa na rynku stacji ładowania. Ostatnio na targach IAA 2021 w Monachium firma zaprezentowała ładowarkę – robota, pozwalającą na automatyczne ładowanie pojazdów elektrycznych.

źródło: Siemens