Daimler Truck zakończył budowę demonstracyjnego parku ładowania samochodów ciężarowych w Wörth am Rhein w Niemczech. W pobliżu branżowego centrum informacyjnego klienci będą mogli testować stacje ładowania różnych producentów oraz przy pomocy ekspertów opracowywać rozwiązania dostosowane do własnych potrzeb.
Jak podaj rzecznik prasowy Daimlera, demonstracyjny park stacji ładowania zostanie otwarty już w najbliższych tygodniach. Rozwiązanie to ma ułatwić operatorom flot ciężarówek przejście na pojazdy elektryczne.
Dzięki obecności w jednym miejscu wielu różnych rozwiązań, klienci będą mogli bez problemu porównać ze sobą różne dostępne tam opcje. Doświadczeni eksperci będą dodatkowo służyli pomocą w zakresie informacji na temat podłączenia do sieci, lokalnego wytwarzania energii, magazynowania energii oraz inteligentnego sterowania procesami ładowania.
Stacje ładowania dla samochodów ciężarowych
Park stacji ładowania składa się obecnie z sześciu stacji ładowania firm Siemens, ABB, Ekoenergetyka i Alpitronic o mocy od 40 kW do 300 kW. Powierzchnia parku to około 2000 metrów kwadratowych.
Jak zapewnia Daimler Trucks, odwiedzający park mają możliwość odbycia jazd próbnych pojazdem eActrosem 300/400 do transportu dystrybucyjnego o dużej ładowności. Dzięki tym jazdom klienci mogą uzyskać natychmiastowe wrażenia na temat wydajności, zasięgu i charakterystyki ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych.
Park został wyposażony również w instalację fotowoltaiczną oraz magazyn energii.
Ze względu na szybko rozwijającą się technologię, Daimler zdecydował się zbudować park w sposób modułowy, aby w razie potrzeby można było później dodawać lub wymieniać kolumny ładowania. Taka sytuacja może również spotkać potencjalnych klientów. Producent rozważa między innymi zainstalowanie w parku nowego standardu ładowania megawatowego. Jak twierdzi Daimler, instalacja stacji MCS (Megawatt Charging System) powinna być już możliwa, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy to nastąpi.
Przeczytaj również: Daimler Truck i Total podejmują współpracę na rzecz rozwoju infrastruktury wodorowej w Europie
Megawatt Charging System
Daimler jest zaangażowany w rozwój nowego standardu ładowania jako aktywny członek CharIN – globalnego stowarzyszenia na rzecz standaryzacji infrastruktury ładowania. Pierwszym samochodem ciężarowym, który umożliwia ładowanie MCS jest elektryczny Mercedes eActros Long Haul o zasięgu około 500 kilometrów. Pojazd został po raz pierwszy zaprezentowany w 2020 roku i jest obecnie w fazie testów. Daimler Truck zaprezentuje również eActros LongHaul na targach IAA Transportation w Hanowerze we wrześniu.
„W transformacji do e-mobilności naszym celem jest zaoferowanie naszym klientom czegoś więcej niż tylko ciężarówki z napędem elektrycznym. Chcemy zapewnić zintegrowane rozwiązanie, które obejmuje doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania z jednego źródła” – mówi Michael Scheib, kierownik ds. zarządzania produktami w Mercedes-Benz Trucks. „Nasz park ładowania dla klientów w Wörth jest integralną częścią tego podejścia i pokazuje w praktyczny i namacalny sposób, jak może wyglądać ich własna infrastruktura ładowania”.
Projekt demonstracyjnego park ładowania Daimlera jest realizowany we współpracy z partnerem projektu BW Sparte Dienstleistungen. Firma BW Sparte Dienstleistungen była odpowiedzialna za koncepcję, planowanie i budowę parku. Po zakończeniu etapu budowy partner Daimlera ma przejąć teraz zarządzanie operacyjne obiektem oraz jego konserwację i serwis.
źródło: daimlertruck.com