Według analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą SNE Research, w pierwszej połowie 2022 roku na świecie zainstalowano akumulatory do pojazdów elektrycznych o łącznej pojemności 203,4 GWh. Wiodącym dostawcą był CATL z 70,9 GWh, czyli 34,8% udziałem w rynku.
Pierwsze miejsce w rankingu producentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych w pierwszej połowie 2022 roku bezapelacyjnie zdobyła firma CATL. Różnica do drugiego miejsca jest znacząca, LG Energy Solution zamyka pierwszą połowę roku z udziałem 14,4 %. Na trzecim miejscu jest BYD z udziałem 11,8 %. Oznacza to również, że dokładnie 61 % wszystkich akumulatorów do samochodów elektrycznych pochodziło od tych trzech producentów.
Przeczytaj również: Redwood Materials podda recyklingowi baterie od Forda i Volvo
Produkcja baterii do samochodów elektrycznych na świecie
Wszyscy pozostali producenci akumulatorów uzyskali zaledwie jednocyfrowy udział w rynku. Panasonic, wraz ze swoim głównym klientem Teslą, zajmuje czwarte miejsce w rankingu SNE Research z udziałem w rynku wynoszącym 9,6 %. Kolejne miejsca to SK On 6,5 %, Samsung SDI 4,9 %, CALB 4,1 %, partner VW Gotion High-Tech 2,9 %, Sunwoda 1,5 % i SVOLT Energy 1,3 %. Wszyscy pozostali producenci osiągnęli w sumie 8,2 % udziału w rynku.
Półroczne podsumowanie wyników, pokazuje, jakie jest tempo wzrostu produkcji w branży akumulatorowej. CATL zakończył rok 2021 z wynikiem 96,7 GWh mocy (udział w rynku 32,6%), a w tym roku osiągnął już 70,9 GWh. Z kolei BYD odnotował znaczny wzrost z udziału w rynku z poziomu 8,8 % w 2021 roku (w pierwszej połowie 2021 roku było to jedynie 6,8 %) do obecnych 11,8%.
Inne firmy nie rozwijały się w tak szybkim tempie, lub nie miały jeszcze działających kluczowych, nowych fabryk. Na przykład LG Energy Solution straciła znaczny udział w rynku. Według raportu SNE Research w 2021 roku uzyskała 20,3 % udziału, a tym roku dotychczasowy wynik to 14,4 %. Dodatkowo LGES prawie nie zyskała mocy produkcyjnych. W pierwszym półroczu 2021 roku było to 27,3 GWh, a obecnie 29,2 GWh. W tym samym okresie CATL poprawił swój wynik z 32,9 do 70,9 GWh, a BYD z 7,9 do 24,0 GWh.
SK On również zwiększył swoje moce produkcyjne z 6,2 do 13,2 GWh, a Samsung SDI z 6,6 do 10,0 GWh. Spadek w rankingu udziału w rynku zaliczył z kolei Panasonic z 12,2 do 9,6 % (pierwszą połowę 2021 roku zakończył z wynikiem 15%).
źródło: cnevpost.com