Specjalizująca się w indukcyjnym ładowaniu pojazdów elektrycznych izraelska firma Electreon Wireless oraz firma Eurovia planują uruchomienie wspólnego projektu w Niemczech. Krótki odcinek autostrady w północnej Bawarii ma zostać wyposażony w rozwiązanie ładowania indukcyjnego.
Projekt E|MPOWER
Electreon i Eurovia w 2020 roku podpisały umowę na budowę bezprzewodowych elektrycznych systemów drogowych w Niemczech, Francji i Belgii. Umowa dotyczy m. in. projektu E|MPOWER finansowanego przez rząd niemiecki. Projekt ten, rozpoczęty w lipcu 2022 roku, ma na celu integrację technologii bezprzewodowego elektrycznego systemu drogowego (Electric Road System – ERS) firmy Electreon na jednokilometrowym odcinku autostrady w północnej Bawarii.
ERS to jedna z podstawowych technologii Electreon. Dzięki rozwiązaniu ładowania indukcyjnego zarówno pojazdy pozostające w miejscu, jak i te będące w ruchu mogą być ładowane indukcyjnie. W poprzednich projektach, takich jak chociażby specjalny tor testowy we Włoszech, ładowane były zarówno autobusy, jak i samochody elektryczne. W komunikacie prasowym dotyczącym niemieckiego projektu nie określono, jak ma być zaprojektowany najnowszy system.
Indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych ERS
Projekt Electreon i Eurovia w północnej Bawarii nie będzie jednak pierwszym rozwiązaniem ERS w Niemczech. W ubiegłym roku firma Electreon zbudowała system do indukcyjnego ładowania autobusów elektrycznych dla przedsiębiorstwa energetycznego EnBW w Karlsruhe. Bieżący projekt nie tylko zademonstruje technologię na większą skalę, ale także w celu zmniejszenia kosztów i czasu budowy wdroży ją z nowymi technikami budowlanymi.
Aby poprawić skalowalność ERS, siły przy realizacji projektu połączyło kilku partnerów. Konsorcjum wykonawcze składa się z Instytutu FAPS Uniwersytetu Fryderyka Aleksandra w Erlangen-Norymberdze (FAU), Instytutu ELSYS Uniwersytetu Technologicznego w Norymberdze, Risomat GmbH & Co.KG oraz VIA IMC GmbH.
„Projekt E|MPOWER to duży krok w kierunku dekarbonizacji transportu w Niemczech, a ostatecznie na świecie” — mówi Andreas Wendt, dyrektor zarządzający Electreon Germany GmbH. „To kolejny ważny krok w przybliżaniu społeczeństwu technologii indukcyjnego ładowania pojazdów elektrycznych i pozycjonowaniu Niemiec jako lidera w dziedzinie technologii produkcji”. – argumentuje prof. dr inż. Jörg Franke, dyrektor Instytutu FAPS.
„Po udanej demonstracji w Karlsruhe i projekcie eCharge, ten projekt jest kolejnym krokiem do przodu z ERS w Europie. Projekt E|MPOWER umożliwi nam wdrożenie systemu na dużą skalę. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Electreonem.” – Dr Dirk Ebersbach, dyrektor ds. innowacji Eurovia Germany i dyrektor generalny VIA IMC.
źródło: businesswire.com