Auta elektryczne osiągnęły 54% udziału w sprzedaży samochodów w Norwegii w 2020 r.

0
BEV, HEV, ILE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH SPRZEDANO W NORWEGII W 2020 ROKU, PHEV, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE NORWEGIA, SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH W NORWEGII W 2020 ROKU

W grudniu w Norwegii zarejestrowano 13 718 nowych całkowicie elektrycznych samochodów osobowych (BEV). To prawie dwukrotnie więcej niż miesiąc wcześniej. Samochody elektryczne stanowiły w grudniu 66,7% rejestracji nowych samochodów i 54% w skali całego roku.

Najchętniej kupowane w 2020 roku modele BEV w Norwegii

Na pierwszym miejscu najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych w Norwegii w 2020 roku znalazło się Audi e-tron z liczbą 9227 sprzedanych sztuk. Drugie miejsce zajęła Tesla Model 3 – 7 770 sprzedanych sztuk, a zaraz za nią uplasował się VW ID.3 – 7754 sztuk. Pozostałe miejsca to: 4. Nissan Leaf (5 221 sztuk), 5. VW eGolf (5 068 sztuk), 6. Hyundai Kona (5 029 sztuk).
TOP 10 MODELI BEV SPRZEDANYCH W NORWEGII W 2020 ROKU, NAJPOPULARNIEJSZE MODELE SAMOCHODÓ ELEKTRYCZNYCH W NORWEGII W 2020, TOP 10 SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH W NORWEGII, SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH W NORWEGII
Jak na ironię Norwegia, czyli kraj bogaty w ropę naftową przyjął dość ciekawą strategię zachęcania do zakupu samochodów elektrycznych. Kraj ten już jakiś czas temu wprowadził wysokie podatki od pojazdów spalinowych i zwolnił z podatku pojazdy elektryczne. Dzięki temu ich zakup stał się bardziej konkurencyjny od zakupu aut z tradycyjnym napędem. Zmiana udziałów w rynku między samochodami całkowicie elektrycznymi (BEV), hybrydowymi plug-in (PHEV), hybrydowym (HEV), z napędem benzynowym i dieslem na przestrzeni lat 2012-2020 jest godna podziwu:
BEV, HEV, PHEV, ILE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH SPRZEDANO W NORWEGII W 2020 ROKU, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE NORWEGIA, SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH W NORWEGII W 2020 ROKU
W 2020 roku sprzedano łącznie 76 789 osobowych samochodów elektrycznych z łącznej liczby sprzedanych aut – 141 412. Lokalne stowarzyszenie pojazdów elektrycznych dąży do tego, by udział w rynku pojazdów elektrycznych wzrósł z 54% do 65% w 2021 r. i aby do 2025 r. osiągnięto cel 100% sprzedaży nowych samochodów w pełni elektrycznych.