Samochód elektryczny z baterią 150 kWh i zasięgiem 1000 km?
NIO zaprezentowało swój czwarty model samochodu elektrycznego – NIO ET7. To wysoce zaawansowany, flagowy sedan chińskiej marki samochodów. Samochód będzie dostępny między innymi w wersji z baterią o pojemności 150 kWh. Co więcej, baterię po jej rozładowaniu będzie można wymienić.
NIO ET7 – baterie, moc i osiągi
Początkowo NIO ET7 będzie dostępny z dwiema opcjami baterii – 70 kWh i 100 kWh, z zasięgami (NEDC) odpowiednio: ponad 500 km i ponad 700 km. Pod koniec 2022 roku pojawi się wersja z baterią o pojemności 150 kWh, na której samochód powinien być w stanie przejechać ponad 1000 km.
Pojemność największej baterii nowego NIO ET7 znacznie przewyższa pojemności baterii innych samochodów dostępnych na rynku, wliczając w to Teslę Model S/X (100 kWh). NIO to jak na razie jedyny producent samochodów elektrycznych na świecie, który oferuje samochody z wymiennymi bateriami. W Chinach powstają w tym celu specjalne stacje, na których już, jak pochwalił się producent, do października 2020 roku w ciągu zaledwie dwóch lat dokonał ponad 1 000 000 wymian baterii.
NIO ET7 posiada dwusilnikowy układ napędowy z napędem na cztery koła, o maksymalnej mocy systemowej 480 kW i momencie obrotowym 850 Nm. Aby poprawić wydajność, w układzie napędowym zastosowano trwały magnes na przedzie oraz silnik indukcyjny z tyłu samochodu, a także skorzystano z elektroniki ze struktur SiC. Ta konfiguracja pozwala na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
Wyposażenie
Samochód posiada inteligentne zawieszenie pneumatyczne oraz ogrzewanie, wentylację i masaż w standardzie we wszystkich fotelach. Jest wyposażony w szklany dach, bezramkowe drzwi i funkcję cichego domykania w standardzie. Posiada, również w standardzie bardzo nowoczesną i zaawansowaną deskę rozdzielczą z HUD, zestaw wskaźników 10,2″, wyświetlacz centralny 12,8″, a także 23 głośniki.
NIO wprowadził podobno pierwszy na świecie klucz cyfrowy UWB (umożliwiający lokalizację z dokładnością na poziomie centymetra). Kiedy kierowca zbliży się do samochodu, spowoduje to odblokowanie drzwi oraz ich lekkie uchylenie. Drzwi mogą również automatycznie się zamykać.
Znaczną część premierowej prezentacji stanowiła wysoko zaawansowana technologia autonomicznej jazdy, w tym wiele najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak jedenaście kamer 8MP, LiDAR i Adam – system NIO Super Computing. Samochód jest w zasadzie gotowy sprzętowo do autonomicznej jazdy, a potrzebne funkcje będą oferowane w ramach miesięcznej subskrypcji za 680 juanów (105 USD) miesięcznie.
Cennik – cena zakupu i wynajmu baterii
NIO ET7 można zamówić w przedsprzedaży już teraz, ale dostawy rozpoczną się najprawdopodobniej dopiero w pierwszym kwartale 2022 r.
Ceny (bez uwzględnienia ewentulanych dotacji):
- ET7 (70 kWh) 448 000 juanów (69 185 USD), BaaS*: 378000 juanów (58 375 USD) plus 980 juanów (151 USD) miesięcznie
- ET7 (100 kWh) 506 000 juanów (78 142 USD), BaaS*: 378000 juanów (58 375 USD) plus 1480 juanów (229 USD) miesięcznie
- ET7 Premier Edition (100 kWh) 526 000 juanów (81 230 USD), BaaS*: 398 000 juanów (61 463 USD) plus 1480 juanów (229 USD) miesięcznie
* BaaS – Battery as a Service – samochód z opcją wymiany baterii.
Specyfikacja – pojemność baterii, zasięg, przyspieszenie, moc
- Bateria 70 kWh – ponad 500 km zasięgu NEDC
- Bateria 100 kWh – ponad 700 km zasięgu NEDC
- Bateria 150 kWh – ponad 1000 km zasięgu NEDC
- przyspieszenie 0-100 km/h (62 mph) w 3,9 s
- napęd dual motor na cztery koła
- moc:480 kW
- moment obrotowy: 850 Nm
- silnik przedni (magnes trwały): 180 kW
- silnik tylny (silnik indukcyjny): 300 kW
- Układ napędowy NIO drugiej generacji z elektroniką SiC
- hamowanie 100-0 km/h na 33,5 m, z hamulcami Brembo (standard)
- współczynnik oporu powietrza Cd = 0,23
- Wymiary: długość 5,098 m, szerokość 1,987 m, wysokość 1,505 m, rozstaw osi 3,060 m