Eurotrip 2021 cz. V – Podróż elektrykiem z Francji do Hiszpanii

0
TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

Dzisiaj trasa z Cannes do Salou w Hiszpanii, czyli do miejsca, gdzie mamy w planach zatrzymać się na dłużej i po intensywnym tygodniu jeżdżenia i zwiedzenia naładować tym razem swoje baterie. Najpierw jednak szybki spacer po festiwalowym Cannes i ruszamy w długą trasę 736 km. W planach trzy postoje na ładowarkach.

W Cannes zatrzymaliśmy się tradycyjnie już na parkingu miejskim niedaleko centrum – Saquet Forville. Tutaj również, jak w poprzednich miastach (Genewa, Zurych, Monako), zastaliśmy całkiem sporo darmowych wallboxów.

TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

Mieliśmy szczęście natrafić w Cannes na czas, kiedy odbywa się tam słynny festiwal filmowy. Co ciekawe, widzieliśmy na ulicach kilka festiwalowych Renault Zoe.

TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

W trasę ruszyliśmy około godziny 12:18 z 75% naładowanej baterii. Do pierwszego Superchargera – Aix-en-Provence – Val de l’Arc mieliśmy do przejechania 147 km. Średnie zużycie energii na tym odcinku wyniosło 17,1 kWh/100 km, zostało nam 37% baterii, a droga zajęła 1:39 h. Stacja miała aż 12 stanowisk, więc naprawdę całkiem sporo, ale też sporo miejsc było zajętych.

TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

Był to Supercharger V3, czyli ten o mocy 250 kW. Ładowaliśmy się 25 min i z 83% baterii ruszyliśmy dalej. Na drodze był całkiem duży ruch, ale dzięki trzem, a nawet czasem czterem pasom podróż przebiegała w miarę płynnie, choć w korkach również trochę postaliśmy. Do kolejnego ładowania w miejscowości Narbonne mieliśmy 243 km. Droga zajęła 3h, a średnie zużycie wyniosło 16,7 kWh/100 km. Dojechaliśmy z 26% baterii. Supercharger miał zajęte 11 na 12 dostępnych miejsc, przez co na każdy samochód moc ładowania była dzielona na pół – ładowaliśmy się z mocą ok. 75 kW. To ładowanie zajęło 20 min i z 67% baterii ruszyliśmy dalej.

TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

Kolejny odcinek to 168 km. Im bliżej granicy z Hiszpanią tym ruch był coraz mniejszy. W Hiszpanii mieliśmy problem z płatnościami na bramkach na autostradzie. W każdym kraju do tej pory udawało nam się płacić Revolutem, a tu w Hiszpanii niespodzianka, karta nie działa i musieliśmy płacić gotówką…

Ostatni postój na ładowanie zrobiliśmy w okolicy Girony, na stacji Supercharger Caldes de Malavella położonej przy bardzo ekskluzywnym hotelu z polem golfowym. Statystyki to 168 km przejechane w 1:30 h, ze średnim zużyciem 17,4 kWh/100 km, a w baterii zostało 22% energii. To już drugi Superchager przy polu golfowym, na jakim jesteśmy. Ale niestety ładowanie trwa tak krótko, że nawet nie mamy czasu żeby zagrać 😉

TESLA, TESLA MODEL 3, MODEL 3, SUPERCHARGER, STACJA SUPERCHARGER, TESLA SUPERCHARGER, STACJA ŁADOWANIA, ŁADOWANIE TESLI, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY, ŁADOWARKA, BEV, ILE TRWA ŁADOWANIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO, EUROTRIP 2021, EUROTRIP, PODRÓŻOWANIE TESLĄ, ZASIĘG TESLI, ZASIĘG TESLI MODEL 3, FRANCJA, HISZPANIA, CANNES, SALOU

Po zaledwie 15 min ładowania ruszyliśmy dalej już w ostatni odcinek drogi z nadzieją, że zdążymy na kolację. Do pokonania ostatnie 187 km, akumulator naładowany na 63%. To co zwróciło naszą uwagę, to że w Hiszpanii nie ma już takiego przywiązania do przestrzegania ograniczeń prędkości jak w poprzednich krajach, przez które jechaliśmy.

Na miejsce do hotelu w Salou dojechaliśmy około 21:30, czyli po 2h drogi, średnie zużycie energii na ostatnim odcinku to 18,2 kWh/100 km – najwięcej z całej trasy, pewnie ze względu na nieco już mniejszy ruch i zdecydowanie szybszą jazdę. Cała podróż zajęła nam 9:15 h, jak na korki i ładowania to naprawdę dobry wynik. Na drodze przez cały dzień podróży spotkaliśmy bardzo mało samochodów elektrycznych. Oczywiście, na Superpucharach było sporo Tesli, ale innych elektryków praktycznie można było policzyć na palcach u jednej ręki. Kolejny raz się przekonaliśmy, że elektromobilność w wielu krajach jest jeszcze na bardzo początkowym etapie.