BMW przedstawia swoje plany na najbliższe lata dotyczące samochodów elektrycznych

0

Niemiecki producent samochodów luksusowych BMW AG zorganizował coroczne zgromadzenie akcjonariuszy. Podobnie jak wiele innych niemieckich firm, BMW wykorzystało to wydarzenie, aby zaprezentować całoroczne wyniki, a także zwrócić uwagę akcjonariuszy i mediów na temat planów na przyszłość.


Na swojej dorocznej konferencji prasowej BMW podało, że w 2016 r. sprzedano 2,3 miliona pojazdów, 5,3% więcej niż w 2015 r. Przychód osiągnął 94 mld euro, a zysk przed opodatkowaniem wyniósł 9,6 mld euro.


BMW, w celu nawiązania walki z Mercedesem, planuje wprowadzić do 2018 roku 40 nowych lub zmodyfikowanych modeli pod marką BMW, Mini i Rolls Royce. Aby osiągnąć zwiększenie sprzedaży do 2020 r., firma planuje dodanie nowych modeli, w tym między innymi BMW X7.


Z nowymi BMW serii 5 i MINI Countryman w wersjach hybrydowych, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w nadchodzących miesiącach, BMW Group będzie miało  już dziewięć zelektryfikowanych pojazdów w swoim portfolio, w tym: BMW i3, BMW i8, BMW 225xe iPerformance, BMW 330e iPerformance, BMW X5 40e IPerformance i BMW 740e / 740Le iPerformance oraz BMW X1 xDrive 25Le iPerformance sprzedawane wyłącznie w Chinach. W 2018 roku powitamy nowego członka rodziny BMW i: Roadster BMW i8.


W 2016 roku pojazdy z napędem alternatywnym (elektryczne i hybrydowe) stanowiły około 2,6% sprzedaży Grupy BMW. W niektórych krajach UE samochody z napędem elektrycznym stanowią już ponad 20% sprzedaży tej Grupy. BMW spodziewa się sprzedać w roku 2017 100 000 pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Już w styczniu i lutym 2017 roku BMW sprzedało ponad dwukrotnie więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych na całym świecie niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W lutym sprzedaż i3 była aż o 55 procent wyższa niż w zeszłym roku!

Jednym z głównych problemów jest to, że marce BMW idzie bardzo dobrze sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in i wydaje się, że firma będzie bardziej inwestować w tego typu samochody niż w pojazdy w pełni elektryczne.


Prezes Harald Krüger powiedział na spotkaniu:

„Teraz wszyscy mówią o hybrydach typu plug-in. Jeśli chodzi o ten rodzaj samochodów, marka BMW jest wyraźnie numerem jeden w segmencie premium, a nasze BMW i3 jest jednym z trzech najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych na świecie. To pokazuje, że mamy bardzo silną pozycję i nadal idziemy do przodu. W 2017 roku zamierzamy sprzedać 100 000 pojazdów tego typu, a do roku 2025 modele elektryczne i hybrydowe typu plug-in powinny stanowić około 15 do 25 procent naszej sprzedaży. Oznacza to elektryfikację wszystkich marek BMW oraz wszystkich modeli marki.”


Ale kontynuował dalej z większym naciskiem na BEV:

„Dzięki naszej strategii zdecydowaliśmy się, że: w pełni elektryczny układ napędowy zostanie zintegrowany z naszymi głównymi markami:  MINI z napędem elektrycznym zostanie wprowadzone w roku 2019 a całkowicie elektryczne BMW X3 w roku 2020. Wkrótce zasięg ne będzie już wyróżniającym czynnikiem. Już teraz koncentrujemy się na osiągnięciu optymalnej równowagi między wszystkimi właściwymi cechami: bezpieczeństwem, zasięgiem i trwałością baterii. Uważamy, że nasi klienci będą najbardziej korzystać z takiego typu podejścia. Prowadzimy analizy w elektrycznych układach napędowych, elektronice i bateriach. Więcej tworzymy wartości wewnętrznych w elektro-mobilności niż nasi konkurenci. To również przynosi korzyści.”