BMW i7 xDrive60: pierwsza całkowicie elektryczna seria 7 BMW

0
BMW i7 xDrive 60 PREMIERA, BMW i7 xDrive 60 ZASIĘG, BMW i7 xDrive 60 BATERIA, BMW i7 xDrive 60 SPECYFIKACJA, BMW i7 xDrive 60 WNĘTRZE, BMW i7 xDrive 60 WYGLĄD, BMW i7 xDrive 60, BMW i7 xDrive 60 ELEKTRYCZNE, ELEKTRYCZNE BMW i7 xDrive 60

BMW i7 xDrive60 to pierwsza całkowicie elektryczna limuzyna bawarskiej marki i główny konkurent modelu EQS Mercedesa. To kolejny model BMW, w którym firma zdecydowała się na widoczne zmiany stylistyczne, a na pierwszy plan wysuwa się wyraźnie powiększony grill oraz znacząco zmieniony kształt świateł.

Wymiary BMW i7 xDrive 60

Nowe elektryczne BMW ma 5,4 m długości, a rozstaw osi wynosi 3,215 m. Z kolei szerokość auta to 1,950 m, a wysokość 1,544 m.

Układ napędowy BMW i7 xDrive 60

Nowe elektryczne BMW i7 posiada dwa silniki i napęd na cztery koła. Łączna moc silników to 544 KM i 745 Nm momentu obrotowego. Jak podaje BMW, i7 xDrive60 przyspiesza od zera do 100km/h w 4,7 sekundy i ma elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 240 km/h.

Akumulator i ładowanie

Bateria i7 ma całkowitą pojemność 107,8 kWh (brutto), w tym 101,7 kWh pojemności użytkowej. To trochę mniej w porównaniu do akumulatora w modelu BMW iX, który ma pojemność 111,5 kWh (105,2 kWh pojemności użytkowej). Prognozowany zasięg WLTP to 590-625 km.

Auto można naładować prądem o mocy 11 kW (stacje AC) od 0 do 100% w około 10,5h. W przypadku stacji DC, maksymalna moc ładowania wynosi 195 kW, podobnie jak w przypadku modelu iX. Jak jednak twierdzi BMW, krzywa ładowania w i7 jest bardziej wypłaszczona i przez dłuższy zakres czasu moc ładowania oscyluje wokół wyższych wartości niż w przypadku ładowania iX. Moc ładowania po osiągnięciu szczytowej wartości będzie się utrzymywała w okolicach 180-190 kW do około 44% naładowania. Ładowanie od 10 do 80% powinno zająć około 30 minut. 

Przeczytaj również: Mercedes EQS – elektryczna limuzyna z zasięgiem nawet do 770 km

Wnętrze BMW i7 xDrive 60

Wnętrze i7 jest właśnie takie, jakiego można było się spodziewać po flagowej limuzynie bawarskiego producenta aut. Podróżujący tym autem mają zapewniony komfort i jakość premium. Samochód naszpikowany jest najnowocześniejszymi technologiami BMW. Wrażenie robi panoramiczny dach Sky Lounge LED, ale również opcjonalny ekran kinowy BMW o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K umieszczony pod sufitem z systemem nagłośnienia Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound oraz wbudowaną Amazon Fire TV.

Wspomniany ekran daje pasażerom na tylnej kanapie możliwość oglądania filmów w proporcjach kinowych 16:9, 21:9 lub 32:9. Ekran może być obsługiwany za pomocą 5,5-calowych ekranów sterowania znajdujących się w uchwytach drzwi bocznych.

W Europie kierowcy i7 będą mieli do dyspozycji rozwiniętą opcję asystenta podróży. Będzie on działał do prędkości 210 km/h. Czujniki i kamery, w które zostało wyposażone auto, rozpoznają zarówno pieszych jak i rowerzystów. Kiedy samochód będzie się zbliżał do skrzyżowania, zjazdu lub ronda w razie potrzeby zostanie również zredukowana jego prędkość. System rozpozna też czerwone światło i zatrzyma się w wyznaczonym miejscu.

Kiedy kupimy BMW i7?

BMW i7 xDrive 60 trafi na rynek pod koniec 2022 roku. Za elektryczną limuzynę zapłacimy co najmniej 650 tys. złotych. Jak to wygląda na tle cen Mercedesa EQS? Bazowa cena tego modelu zaczyna się już od 453,3 tys. zł, ale ma ona napęd na tylna oś i moc 292 KM. żeby mieć podobne osiągi do i7 w Mercedesie musimy wybrać model EQS 580 4Matic (21 KM mniej i 0,4 s mniej do setki), za którego przyjdzie nam zapłacić już nieco bardziej zbliżoną do BMW cenę – 621 tys. zł.

źródło: insideevs.com