Elektryczne BMW iX1 – zasięg, bateria i cena

0
BMW iX1 PREMIERA, BMW iX1 ZASIĘG, BMW iX1 BATERIA, BMW iX1 SPECYFIKACJA, BMW iX1 WNĘTRZE, BMW iX1 WYGLĄD, BMW iX1, BMW iX1 ELEKTRYCZNE, ELEKTRYCZNE BMW iX1, BMW iX1 xDrive30e

Poznaliśmy specyfikację najnowszego elektrycznego BMW iX1. Ten kompaktowy, choć jednocześnie przestronny model od bawarskiego producenta o mocy 313 KM na jednym ładowaniu przejedzie nawet 438 km.

Wreszcie ujawniono specyfikację najnowszego elektrycznego modelu BMW – iX1. Jego osiągi i zasięg sprawiają, że śmiało może konkurować z innymi elektrycznymi modelami klasy premium. Nowe BMW, którego dokładna nazwa to iX1 xDrive30e to pierwszy kompaktowy elektryczny SUV niemieckiej marki. Po wstrzymaniu produkcji modelu BMW i3 będzie to również najmniejsze i najtańsze elektryczne BMW w gamie modelowej.

Przeczytaj również: Test zasięgu i zużycia energii na trasie w BMW iX3

BMW iX1 – bateria, zasięg, moc

BMW iX1 posiada dwa silniki elektryczne, których łączna moc wynosi 313 KM i 494 Nm momentu obrotowego. W standardzie znajdziemy również pompę ciepła. Pomimo swojej bryły, iX1 ma zaskakująco niski współczynnik oporu powietrza – 0,26 cx. Zasięg samochodu, zgodnie z cyklem WLTP jest szacowany w granicach 413 – 438 km.

Auto ma akumulator o pojemności 64,7 kWh. Prędkość ładowania na stacjach DC ma wynosić do 130 kW, dzięki czemu ładowanie od 10% do 80% zajmie około 29 minut. BMW iX1 zostało również wyposażone w opcję wstępnego podgrzewania akumulatora przed ładowaniem, która może być włączana ręcznie. Standardowo moc ładowanie AC to 11 kW, ale za dopłatą będzie możliwe zamówienie ładowarki pokładowej o mocy 22 kW. I to jest super wiadomość, ponieważ samochód będzie można naładować w 2,5-3h na wolnej stacji AC.

Przeczytaj również: BMW i7 xDrive60: pierwsza całkowicie elektryczna seria 7 BMW

BMW iX1 – wymiary, bagażnik

BMW iX1 to jeden z modeli nowej generacji X1. Jak to zazwyczaj bywa, nowa generacja jest większa niż jej poprzednik. Auto ma 4,5 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,64 m wysokości. Bagażnik ma pojemność 490 l, o 50 l mniej niż w w wersji spalinowej. Po rozłożeniu tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń 1005 litrów.

iX1 to samochód o sportowej, dynamicznej sylwetce. Auto posiada (w opcji) charakterystyczne dla elektrycznych modeli marki niebieskie akcenty. Port ładowania znajduje się w miejscu wlewu paliwa w modelach spalinowych. Co ciekawe, kierownikiem zespołu projektantów nowego BMW X1 był Polak, Jacek Pepłowski.

Jeśli chodzi o wnętrze samochodu, auto zostało wyposażone w zaokrąglony ekran, a na konsoli centralnej nie znajdziemy już pokrętła do sterowania infotainmantem. Samochód posiada również masywną, sportową kierownicę oraz wyświetlacz head-up display.

Cena MBW iX1

BMW iX1 ma trafić do sprzedaży pod koniec lata tego roku. Za to dostawy mają ruszyć na przełomie 2022 i 2023 roku. Jak podaje portal WysokieNapięcie.pl, polski cennik modelu będzie się zaczynać w okolicach 225 tys. zł. Konkurencją dla iX1 będzie na pewno Mercedes EQA, którego cena zaczyna się od 204 tys. zł, choć wersja z silnikiem o mocy 292 KM oraz napędem na obie osie kosztuje 241 tys. zł. Kolejnym konkurentem będzie Volvo XC40 Recharge. Podobną wersję, choć z napędem tylko na przód, ale za to ze zbliżoną pojemnością baterii oraz silnik o mocy 231 KM, kupimy za 218 tys. zł.