Poznaliśmy specyfikację najnowszego elektrycznego BMW iX1. Ten kompaktowy, choć jednocześnie przestronny model od bawarskiego producenta o mocy 313 KM na jednym ładowaniu przejedzie nawet 438 km.
Wreszcie ujawniono specyfikację najnowszego elektrycznego modelu BMW – iX1. Jego osiągi i zasięg sprawiają, że śmiało może konkurować z innymi elektrycznymi modelami klasy premium. Nowe BMW, którego dokładna nazwa to iX1 xDrive30e to pierwszy kompaktowy elektryczny SUV niemieckiej marki. Po wstrzymaniu produkcji modelu BMW i3 będzie to również najmniejsze i najtańsze elektryczne BMW w gamie modelowej.
Przeczytaj również: Test zasięgu i zużycia energii na trasie w BMW iX3
BMW iX1 – bateria, zasięg, moc
BMW iX1 posiada dwa silniki elektryczne, których łączna moc wynosi 313 KM i 494 Nm momentu obrotowego. W standardzie znajdziemy również pompę ciepła. Pomimo swojej bryły, iX1 ma zaskakująco niski współczynnik oporu powietrza – 0,26 cx. Zasięg samochodu, zgodnie z cyklem WLTP jest szacowany w granicach 413 – 438 km.
Auto ma akumulator o pojemności 64,7 kWh. Prędkość ładowania na stacjach DC ma wynosić do 130 kW, dzięki czemu ładowanie od 10% do 80% zajmie około 29 minut. BMW iX1 zostało również wyposażone w opcję wstępnego podgrzewania akumulatora przed ładowaniem, która może być włączana ręcznie. Standardowo moc ładowanie AC to 11 kW, ale za dopłatą będzie możliwe zamówienie ładowarki pokładowej o mocy 22 kW. I to jest super wiadomość, ponieważ samochód będzie można naładować w 2,5-3h na wolnej stacji AC.
Przeczytaj również: BMW i7 xDrive60: pierwsza całkowicie elektryczna seria 7 BMW
BMW iX1 – wymiary, bagażnik
BMW iX1 to jeden z modeli nowej generacji X1. Jak to zazwyczaj bywa, nowa generacja jest większa niż jej poprzednik. Auto ma 4,5 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,64 m wysokości. Bagażnik ma pojemność 490 l, o 50 l mniej niż w w wersji spalinowej. Po rozłożeniu tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń 1005 litrów.
iX1 to samochód o sportowej, dynamicznej sylwetce. Auto posiada (w opcji) charakterystyczne dla elektrycznych modeli marki niebieskie akcenty. Port ładowania znajduje się w miejscu wlewu paliwa w modelach spalinowych. Co ciekawe, kierownikiem zespołu projektantów nowego BMW X1 był Polak, Jacek Pepłowski.
Jeśli chodzi o wnętrze samochodu, auto zostało wyposażone w zaokrąglony ekran, a na konsoli centralnej nie znajdziemy już pokrętła do sterowania infotainmantem. Samochód posiada również masywną, sportową kierownicę oraz wyświetlacz head-up display.
Cena MBW iX1
BMW iX1 ma trafić do sprzedaży pod koniec lata tego roku. Za to dostawy mają ruszyć na przełomie 2022 i 2023 roku. Jak podaje portal WysokieNapięcie.pl, polski cennik modelu będzie się zaczynać w okolicach 225 tys. zł. Konkurencją dla iX1 będzie na pewno Mercedes EQA, którego cena zaczyna się od 204 tys. zł, choć wersja z silnikiem o mocy 292 KM oraz napędem na obie osie kosztuje 241 tys. zł. Kolejnym konkurentem będzie Volvo XC40 Recharge. Podobną wersję, choć z napędem tylko na przód, ale za to ze zbliżoną pojemnością baterii oraz silnik o mocy 231 KM, kupimy za 218 tys. zł.