Nowa Skoda Enyaq – poznaliśmy wszystkie planowane warianty sprzedażowe

0
źródło: electrive.com

Škoda ogłosiła właśnie szczegóły techniczne swojego pierwszego elektrycznego modelu opartego na platformie MEB – SUVa Enyaq. Klienci będą mieli do wyboru pięć różnych wariantów – trzy z napędem na tylne koła i dwa z napędem na cztery koła oraz trzy rozmiary akumulatorów:

Nowa Skoda Enyaq – poznaliśmy wszystkie planowane warianty


1. Škoda Enyaq iV 50  – model podstawowy z zamontowanym z tyłu silnikiem elektrycznym o mocy 109 kW i akumulatorem o pojemności brutto 55 kWh (użytkowa pojemność netto: 52 kWh), która powinna umożliwić zasięg do 340 kilometrów.

2. Škoda Enyaq iV 60 – model o mocy 132 kW i akumulatorze 62 kWh brutto (netto: 58 kWh), który według producenta wystarczy na pokonanie do 390 kilometrów, model z napędem na tył.

3. Škoda Enyaq iV 80 – najmocniejszy z trzech wariantów z napędem na tylne koła. Ma moc 150 kW i oferuje zasięg WLTP do 500 kilometrów z akumulatorem 82 kWh brutto (netto: 77 kWh).

4. Škoda Enyaq 80X – wersja z dwoma silnikami elektrycznymi z napędem na cztery koła, z akumulatorem o mocy 82 kWh i mocą 195 kW. Maksymalny zasięg do 460 kilometrów.

5. Škoda Enyaq vRS – druga wersja z dwoma silnikami elektrycznymi z napędem na cztery koła, z akumulatorem o mocy 82 kWh i mocą 225 kW. Maksymalny zasięg do 460 kilometrów.

Czeska filia Volkswagena określa moc ładowania samochodu jako „do 11 kW” prądu przemiennego i „do 125 kW” prądu stałego. Podstawowa wersji Enyaq iV nie będzie miała wbudowanej trójfazowej ładowarki. Škoda wybrała podobną gradację mocy ładowania DC, jak VW dla ID.3: Wersja z najmniejszym akumulatorem pobiera maksymalnie prąd o mocy 50 kW, bateria 58 kWh – maksymalnie 100 kW, a wersja z baterią 77 kWh – maksymalnie 125 kW .

Enyaq iV ma 4,65 m długości, 1,88 m szerokości i 1,62 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,765 m, a pojemność bagażnika to 585 litrów.

W przeciwieństwie do ID.3 i zapowiadanych modeli konstruowanych na platformie MEB – Seat el-Born i Audi Q4 e-tron, Enyaq iV nie będzie produkowany w Zwickau. Produkcja tego całkowicie elektrycznego SUV-a opartego na modułowym systemie e-drive (MEB) ma się rozpocząć w głównej fabryce Škody w Mladá Boleslav na linii wraz z modelami MQB pod koniec 2020 roku. Model produkcyjny zostanie zaprezentowany jeszcze przed końcem tego roku.

Skoda jeszcze nie ujawniła cen swojego nowego modelu. Na początek w sprzedaży pojawi się sygnowana, specjalnie wyposażona „edycja założycieli”, która będzie ograniczona jedynie do 1895 jednostek – w nawiązaniu do roku założenia fabryki.