Prace nad wspólnym przedsięwzięciem Grupy Volkswagen i szwedzkiego producenta akumulatorów Northvolt nabierają tempa. Partnerzy zdecydowali teraz, że ich wspólna fabryka ogniw akumulatorowych „Northvolt Zwei” zostanie zbudowana przez niemieckiego producenta samochodów w Dolnej Saksonii w mieście Salzgitter.
To właśnie w tym miejscu znajduje się Centrum Doskonalenia Baterii Volkswagena, co znacznie ułatwi pracę przyszłej fabryki. Firma planuje zainwestować około 450 milionów euro w budowę zakładu.
Nowa fabryka baterii Volkswagena
W czerwcu 2019 roku obie firmy ogłosiły, że budowa zakładu produkcji ogniw akumulatorowych w Salzgitter rozpocznie się w 2020 roku, a produkcja ruszy na przełomie lat 2023/2024. Celem na pierwszy rok jest wyprodukowanie baterii o łącznej pojemności 16 GWh, w kolejnych latach Volkswagen i Northvolt zamierzają zwiększać stopniowo tę wartość do 24 GWh/rok.
We wrześniu 2019 roku w Salzgitter rozpoczęto już niewielką produkcję pilotażową. Nadal jednak VW będzie musiał kupować na masową skalę ogniwa od zewnętrznych dostawców, pomimo posiadania własnych zakładów produkcyjnych. Przy średniej pojemności akumulatora 50 kWh w pojazdach VW, 16 GWh wystarczy na 320 tys. samochodów elektrycznych, co stanowi mniej więcej zapotrzebowanie jednej tylko fabryki samochodów w Zwickau. Na potrzeby swoich planów ekspansji w Europie i Azji Grupa VW potrzebuje wyprodukowanej rocznej pojemności ogniw akumulatorowych w wysokości ponad 300 GWh. Volkswagen utrzymuje strategiczne relacje z dostawcami ogniw takimi jak: LG Chem, Samsung i SK Innovation dla Europy oraz CATL dla Chin i Europy.
Volkswagen nazywa swoje nowe przedsięwzięcie „kolejną strategiczną decyzją”, co potwierdza kierunek w stronę elektromobilnosci, którym podąża koncern motoryzacyjny. Firma z Wolfsburga potwierdziła zapowiadany wcześniej harmonogram, zgodnie z którym projekt budowlany ma się rozpocząć przed końcem bieżącego roku, a produkcja ogniw akumulatorowych w zakładzie ma ruszyć na początku 2024 roku.
Źródło: electrive.com