Lexus zapewni milion kilometrów gwarancji w elektrycznym UX300e

0
lexus ux300e, bateria, gwarancja

Lexus ogłosił, że w pakiecie ze swoim pierwszym modelem BEV – UX 300e zaoferuje swoim klientom dziesięcioletnią gwarancję (lub milion kilometrów) na wszystkie funkcje baterii. Japoński koncern opublikował również inne informacje na temat baterii i jego systemu chłodzenia powietrzem.

Lexus UX300e – warunki gwarancji

Niezwykle długa gwarancja na baterię UX300e to według Lexusa „miara zaufania marki do całkowicie elektrycznej technologii pojazdu”. Przez ten określony czas lub przebieg Lexus gwarantuje, że pojemność baterii nie spadnie poniżej 70%, pod warunkiem, że właściciel przestrzegać będzie regularnych, określonych reguł kontroli. Jednocześnie sam pojazd jest objęty gwarancją przez trzy lata, a pozostałe części układu napędowego przez pięć lat lub przez 100 000 km.

W przeszłości Lexus wspominał już coś o wprowadzeniu systemu zarządzania temperaturą baterii, ale dopiero teraz poznaliśmy szczegóły. Producent zastosuje w swoim modelu UX 300e chłodzenie baterii powietrzem, tłumacząc, że jest to „bezpieczniejsze i lżejsze rozwiązanie niż systemy chłodzone wodą”. Chłodzenie powietrzem powinno zapewniać stabilną pracę akumulatora nawet przy dużej prędkości z powtarzającym się ładowaniem baterii na szybkich stacjach ładowania (rapidgate znany z Nissana LEAFa). Lexus wyjaśnia, że system klimatyzacji kabiny działa w połączeniu z systemem chłodzenia powietrzem w baterii, co ma dobry wpływ na osiągi pojazdu, żywotność akumulatora oraz szybkość ładowania baterii. Sama moc ładowania jest podawana jako maksymalnie 50 kW przy prądzie stałym i 6,6 kW przy prądzie przemiennym.

Z kolei elementy grzejne umieszczone pod każdym modułem akumulatora są zaprojektowane tak, aby w niskich temperaturach ogrzać baterię, a tym samym, jak twierdzi Lexus, zminimalizować wpływ zimna na zasięg samochodu elektrycznego.

Bateria jest wyposażona również w gumowe uszczelki chroniące ją przed wodą i kurzem. Jej pojemność to 54,3 kWh. Cały pakiet baterii składa się z 18 modułów, z których każdy zawiera 16 ogniw, co daje w sumie 288 ogniw. 14 modułów jest zamontowanych w podłodze pojazdu, a cztery kolejne znajdują się na płaskim akumulatorze pod tylnym siedzeniem. Ta częściowo dwukondygnacyjna konstrukcja nie jest nowym rozwiązaniem i ma na celu zapewnienie przestrzeni i funkcjonalności we wnętrzu przy jednoczesnej optymalizacji pojemności akumulatora.

Lexus UX300e jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW, który znajduje się na przedniej osi w klasycznym przedziale silnikowym. Wersja z napędem na cztery koła z drugim silnikiem elektrycznym na tylnej osi jak dotąd nie była planowana.

Kiedy w Europie?

Do końca roku Lexus planuje wprowadzić UX300e jako pierwszy pojazd BEV grupy Toyota w Europie. Ceny dla Starego Kontynentu nie zostały jeszcze opublikowane.

Źródło: electrive.com