Mercedes prezentuje całkowicie elektrycznego vana EQV

0
Mercedes-Benz EQV

Mercedes zdecydowanie przechodzi w tym tygodniu do elektrycznej ofensywy i jeszcze przed salonem samochodowym we Frankfurcie chce by o nim było głośno. Po pokazaniu nowych hybryd Klasy A 250 e i B 250 e producent ze Stuttgartu prezentuje całkowicie elektrycznego vana – EQC.

Samochód posiada silnik elektryczny o mocy 204 KM oraz baterię litowo-jonową o pojemności 100 kWh brutto (90 kWh netto/pojemności użytecznej). Bateria umieszczona jest w podwoziu pojazdu przez co nie zabiera przestrzeni we wnętrzu auta. Zasięg vana ma wynosić ok. 400 km.

Mercedes-Benz EQV

Wbudowana ładowarka umożliwia 3-fazowe ładowanie prądem przemiennym AC o mocy 11 kW. Oprócz tego, samochód będzie miał możliwość ładowania prądem stałym DC z maksymalną mocą 110 kW. Producent deklaruje, że ładowanie DC od 10 do 80% zajmie mniej niż 45 minut.

Jak widać na powyższych zdjęciach, Mercedes po raz kolejny umieścił złącze do ładowania w zupełnie niespotykanym miejscu (w obecnych hybrydach plug-in gniazdo do ładowania znajduje się na tylnym zderzaku).

 


Gniazda Type2/CCS zostały umieszczone na przednim zderzaku EQV po lewej stronie. W niekorzystnych okolicznościach, podczas ładowania kabel może zablokować drzwi kierowcy.

Mercedes-Benz EQV

Poszczególne siedzenia można również zastąpić kanapami, które pozwolą pomieścić w EQC 7-8 pasażerów.

Podobnie jak w przypadku EQC i ostatnio wprowadzonych wersji PHEV, Mercedes EQV wykorzystuje różne tryby rekuperacji. Można je wybrać za pomocą łopatek zmiany biegów znajdujących się przy kierownicy. W trybie D-Auto, EQV wykorzystuje dane z nawigacji, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje od inteligentnych asystentów bezpieczeństwa (radaru i kamery) i automatycznie dostosowuje stopień rekuperacji w celu jak najbardziej wydajnej jazdy.