Mercedes-Benz zgodnie ze swoimi zapowiedziami zamierza elektryfikować gamę modelową przez wypuszczanie samochodów elektrycznych, ale również kolejnych hybryd typu plug-in. W komunikacie prasowym firma ze Stuttgartu poinformowała, że jej najnowszy hybrydowy napęd trzeciej generacji trafi niebawem do Klasy A i B.
Czytaj więcej: Czy hybrydowy Mercedes to dalej wysoka jakość? Mercedes-Benz E 300 de, czyli połączenie silnika elektrycznego z silnikiem diesla.
Nowe modele PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) zostaną wprowadzone na rynek jeszcze w tym roku. Będą wyróżniać je oznaczenia A 250 e oraz B 250 e.
Silnikiem spalinowym w obu hybrydach będzie czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,33 litra i mocy 160 KM. Łączna moc systemowa (wraz z 102 KM silnikiem elektrycznym) wyniesie 218 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm.
Silnik elektryczny umożliwi podróżowanie bezemisyjne z maksymalną prędkością 140 km/h.
Duża bateria to duży zasięg
W wersjach Klasy A i B z oznaczeniem „e” ma znaleźć się ogromna, jak na hybrydę plug-in bateria o pojemności 15,6 kWh. Producent zakłada, że taka pojemność powinna umożliwić jazdę w trybie całkowicie elektrycznym w granicach 56-69 km (WLTP).
W przeciwieństwie do zasięgu elektrycznego, Daimler podaje wartości zużycia benzyny zgodnie ze standardem NEDC. Zużycie paliwa na każde sto kilometrów ma oscylować w granicach 1,4-1,6 litra.
Możliwość szybkiego ładowania prądem stałym DC
Ładowarka pokładowa prądu przemiennego AC przyjmie maksymalnie moc 7,4 kW co jest bardzo dobrym wynikiem i zasługuje na słowa uznania. Czas ładowania AC (7,4 kW) od 10 do 100% powinien wynosić 1:45 h.
Jednak największym zaskoczeniem deklarowanym przez Mercedesa jest możliwość ładowania obu hybryd prądem stałym DC. W takim przypadku czas ładowania skraca się do 25 minut (ładowanie 10-80%).
Oprócz dobrze znanych w Mercedesie trybów jazdy typu „Comfort” czy „Sport” w hybrydach pojawią się dwa nowe tryby „Electric” i „Battery Level”.
Auta będą wyposażone również w system MBUX, który podczas jazdy na nawigacji uwzględnia całą zaplanowaną trasę i planuje uruchomienie trybu czysto elektrycznego na najbardziej odpowiednim jej odcinku.
Zgodnie z komunikatem firmy,do końca 2019 Mercedes-Benz chce mieć w swojej ofercie więcej niż dziesięć hybryd z wtyczką.