Tesla ponownie podnosi ceny Modelu 3

0
TESLA MODEL 3 CENA, TESLA MODEL 3 LONG RANGE CENA, TESLA MODEL 3 PERFORMANCE CENA, TESLA MODEL 3 PODWYŻKA CENY, ILE KOSZTUJE TESLA MODEL 3, CENA TESLI MODEL 3, POLSKI CENNIK TESLI MODEL 3, CENY TESLI MODEL 3

W dobie inflacji, poprzerywanych łańcuchów dostaw, wzrostu cen wielu części i surowców do samochodów elektrycznych oraz ogromnego popytu, Tesla po raz kolejny podnosi ceny Modelu 3. Po dwóch podwyżkach cen wersji Standard Range Plus, przyszedł czas na wersję Long Range.

To nie pierwsza podwyższa cen w tym roku. Na początku października cena wersji Standard Range Plus wzrosła o 10 009 zł, z 199 990 zł do 209 999 zł. Co ciekawe, ku zaskoczeniu wielu osób, miesiąc później cena ponownie wzrosła, też o 10 000 zł, do kwoty 219 999 zł. Przy okazji drugiej podwyżki ceny zmieniła się nieco specyfikacja tego wariantu i… jego nazwa. Od teraz bazowa wersja Tesli nie nazywa się już Standard Range Plus tylko po prostu Model 3. Auto jest nieco wolniejsze niż dotychczas – 6,1 s zamiast 5,6 s do setki, ale ma większy zasięg – 491 km zamiast 448 km. Spowodowane jest to zwiększeniem pojemności baterii z 55 do 60 kWh.

Kilka dni temu miała miejsce kolejna podwyżka. Tym razem Model 3 został na poziomie 219 999 zł, lecz zdrożał wariant z większą baterią, tj. Long Range. 16 listopada 2021 roku cena wzrosła o 5 000 zł z kwoty 244 990 zł do 249 990 zł. Po tej podwyżce Model 3 Long Range wzięty na firmę, która odlicza połowę VAT, nie łapie się na dopłaty z programu „Mój elektryk”. Do tej pory, obserwując inne kraje, w których występują programy dopłat, mogliśmy zauważyć, że Tesla zazwyczaj obniżała cenę swoich modeli właśnie „pod dopłaty”. Dziś jednak sytuacja na rynku jest znacznie inna. Przerwane łańcuchy dostaw powodują braki części potrzebnych do złożenia kompletnego samochodu widując tym samym ceny tych części znacząco do góry. Globalna inflacja też nie pomaga utrzymać cen na stałym poziomie, a nakładając na to zatrzymane fabryki wielu producentów aut, a z drugiej strony miliony osób czekające na swoje nowe samochody dochodzimy do podstawowej zasady ekonomii związanej z podażą i popytem. W związku z tym, że Tesla świetnie sobie radzi z dostarczaniem swoich pojazdów do klientów (do tej pory czas oczekiwania oscylował ok. jednego kwartału, gdzie nierzadko u konkurencji na auto czeka się rok lub dłużej), wiele osób z tego również powodu zaczęło decydować się na amerykańskiego producenta aut elektrycznych. Do tego jeśli dołożymy plotki na temat zamówienia 100 tys. aut przez firmę Hertz, nic dziwnego, że Tesla reagując na ogromny popyt – podnosi ceny i nie zwraca już uwagi na żadne lokalne programy subsydiujące zakup EV. Co więcej, już teraz czas oczekiwania na niektóre warianty i modele (Model 3 oraz Model Y) wydłuża się do dwóch kwartałów. Sytuacja w ciągu najbliższych kilku miesięcy może się nie poprawić, a co za tym idzie, prognozujemy, że to nie koniec podwyżek Modelu 3.

Ciekawostką jest fakt, że ceny wersji Performance od kwietnia tego roku są za to na stałym poziomie.

TESLA MODEL 3 CENA, TESLA MODEL 3 LONG RANGE CENA, TESLA MODEL 3 PERFORMANCE CENA, TESLA MODEL 3 PODWYŻKA CENY, ILE KOSZTUJE TESLA MODEL 3, CENA TESLI MODEL 3, POLSKI CENNIK TESLI MODEL 3, CENY TESLI MODEL 3

Tak za to na przestrzeni ostatnich trzech lat zmieniały się wersje baterii w wariantach Tesli Model 3 (dane dzięki uprzejmości Tesla Motors Club):

TESLA MODEL 3 CENA, TESLA MODEL 3 LONG RANGE CENA, TESLA MODEL 3 PERFORMANCE CENA, TESLA MODEL 3 PODWYŻKA CENY, ILE KOSZTUJE TESLA MODEL 3, CENA TESLI MODEL 3, POLSKI CENNIK TESLI MODEL 3, CENY TESLI MODEL 3, TESLA MODEL 3 BATERIE, BATERIE W TESLI MODEL 3

A jak wyglądają zamówienia Waszych samochodów? Długo czekacie? Czy ceny również zmieniają się tak dynamicznie jak w Tesli? Dajcie znać w komentarzach poniżej.