Od 1 listopada 2022 roku GreenWay Polska podnosi ceny za ładowanie średnio o 20%. Co ważne, opłaty abonamentowe pozostaną na tym samym poziomie. Sieć tłumaczy podwyżki wzrostem kosztów energii, rosnącą inflacją oraz jej wpływem na koszty funkcjonowania firmy.
GreenWay Polska od 1 listopada podnosi stawki za ładowanie. Ceny za kWh wzrosną średnio o 20 % natomiast opłaty abonamentowe pozostaną na niezmienionym poziomie.
Nowy Cennik GreenWay Polska - listopad 2022
Stacja ładowania | Plan cenowy ENERGIA MAX | Plan cenowy ENERGIA PLUS | Plan cenowy ENERGIA STANDARD | ŁADOWANIE JEDNORAZOWE |
---|---|---|---|---|
AC | 1,37 zł | 1,50 zł | 1,67 zł | 1,88 zł |
DC ≤ 100 kW | 1,67 zł | 1,96 zł | 2,52 zł | 2,90 zł |
DC > 100 kW | 1,87 zł | 2,22 zł | 2,77 zł | 3,24 zł |
Miesięczna Opłata | 85,36 zł | 29,87 zł | 0,00 zł | 0,00 zł |
Ceny za kWh; Czas bez opłat za minuty: AC – 180 minut, DC – 60 minut. Po przekroczeniu czasu: opłata 0,34 zł/minutę.
Przeczytaj również: Dotychczasowy cennik GreenWay Polska
Porównanie kosztów ładowania na stacjach GreenWay dla członków EV Klub Polska
Jak od 1 listopada będzie wyglądało porównanie miesięcznych kosztów ładowania na Stacjach GreenWay Polska w zależności od wybranego planu oraz sumy kWh pobranej ze stacji ładowania AC/DC?
Przy obliczeniach uwzględniliśmy rabat 10%, który udzielany jest za bezpłatne zarejestrowanie się do Klubu użytkowników samochodów elektrycznych EV Klub Polska oraz wypełnienie odpowiedniej liczby ankiet.
Nowy cennik GreenWay – kiedy opłaca się wybrać abonament?
Ładując samochód na stacjach GreenWay prądem przemiennym (AC), dla osób pobierających miesięcznie nie więcej niż 196 kWh, najkorzystniejszym planem będzie Energia STANDARD. Z kolei ładując więcej niż 196 kWh, ale mniej niż 475 kWh miesięcznie – w takim przypadku najlepszym planem jest Energia PLUS. Jeśli jednak w ciągu miesiąca pobierane jest powyżej 475 kWh ze słupków AC to wtedy najkorzystniej jest wykupić plan Energia MAX.
Po zmianie cennika, w przypadku korzystania tylko i wyłącznie ze stacji ładowania DC o mocy do 100 kW, jeśli ładujemy miesięcznie do 60 kWh, najbardziej opłacalny plan to Energia Standard. Od 60 kWh do 213 kWh odpowiedni będzie plan Energia PLUS, a powyżej 213 kWh plan Energia MAX.
A co w przypadku, gdybyśmy ładowali nasze auta elektryczne tylko i wyłącznie na stacjach ładowania o mocy powyżej 100 kW, których coraz więcej pojawia się przy polskich drogach? Jeśli ładujemy miesięcznie do 61 kWh, najbardziej opłacalny plan to Energia Standard. Od 61 kWh do 177 kWh odpowiedni będzie plan Energia PLUS, a powyżej 177 kWh plan Energia MAX.
Jak będą kształtowały się koszty z nowymi stawkami w przypadku naszej Tesli Model 3?
Tak jak zakładaliśmy poprzednio, miesięcznie pokonujemy Teslą około 3 500 km. Średnie zużycie energii to 19 kWh/100 km, na przejechanie tego dystansu potrzeba zatem 665 kWh. Przyjmujemy, że 1/3 ładowań odbywa się na stacjach GreenWay Polska (pozostała część w firmie/domu), czyli miesięcznie to około 222 kWh. Najczęściej korzystamy ze stacji DC o mocy 50-90 kW. W naszym przypadku najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest teraz plan Energia MAX, z miesięcznym kosztem ładowania w wysokości 419 zł. Przed podwyżką najkorzystniejszą opcją okazał się plan Energia PLUS – 353 zł miesięcznie (wtedy przy obliczeniach uwzględnialiśmy również obniżkę VATu). Oznacza to podwyżkę o około 19 %. W obliczeniach uwzględniliśmy też zniżkę 10% za ładowanie dla członków EV Klub Polska.
Jak wyglądałyby koszty przy ładowaniu wyłączenie ze stacji o mocy powyżej 100 kW DC? W naszym przypadku byłby to koszt 459 zł w planie Energia MAX (wzrost o 16 % w porównaniu do poprzedniego kosztu 397 zł w taryfie Energia PLUS).
źródło: greenwaypolska.pl