W Shenzhen, niemal 12-milionowym chińskim mieście, udało się całkowicie zelektryfikować miejską komunikację autobusową. Liczba pojazdów sięga 16 359 – to np. ponad 3 razy więcej niż wolumen miejskich autobusów jeżdżących po Nowym Jorku. W celu uzupełniania energii elektrycznej operator komunikacji miejskiej w Shenzhen zbudował 510 stacji składających się z 8 tys. ładowarek. Kolejnym celem jest elektryfikacja wszystkich (ok. 17 tys.) taksówek w mieście, co ma nastąpić przed 2020 r. (obecnie jeździ ponad 12,5 tys. elektrycznych taksówek). Shenzhen to siedziba obecnie największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych firmy BYD, która odpowiadała za dostarczenie do chińskiego miasta około 80% autobusów na prąd. W samym 2017 roku miasto wydało prawie 500 milionów dolarów na promowanie autobusów elektrycznych i instalacji infrastruktury do ładowania.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności