Ubitricity, spółka zależna koncernu Shell, wygrała przetarg na instalację co najmniej 200 punktów ładowania w ulicznych latarniach w Berlinie. Prace ruszą jesienią tego roku.
Instalacje rozpoczną się w dzielnicach Steglitz-Zehlendorf i Marzahn-Hellersdorf. Ubitricity wykorzysta w tym projekcie punkty ładowania typu Heinz, które opracowano specjalnie na rynek niemiecki wraz z firmą Ebee. Co ciekawe wszystkie punkty ładowania będą zasilane przez firmę Shell Energy Retail GmbH wyłącznie energią elektryczną z odnawialnych źródeł energii.
Punkty ładowania ubitricity w ulicznych latarniach
Pierwszy kontrakt na instalację w niemieckiej stolicy 1 000 punktów ładowania w ulicznych latarniach nie został zrealizowany. Powodem był, jak podało miasto, fakt, że berlińskie latarnie są zbyt wąskie i nie dało się z nimi odpowiednio zintegrować technologii, którą poprzednio oferowało ubitricity.
Przeczytaj również: Shell przejmuje Ubitricity – największą publiczną sieć ładowania w Wielkiej Brytanii
Teraz sytuacja się zmieniła, gdyż punkty ładowania typu Heinz spełniają wszystkie określone wymagania dotyczące instalacji. Jaka będzie ich moc ładowania? Jak podało ubitricity podczas prezentacji w październiku ubiegłego roku, punkty te oferują do 4,6W przy prądzie 230V i 20A. Standardem w przestrzeniach publicznych jest zazwyczaj 3,7 kW i z tego powodu moc ładowarek zostanie odpowiednio dostosowana do zadanych parametrów.
Jak naładować samochód z punktu ładowania w latarni?
Do ładowania będzie potrzebny zwykły kabel Typu 2. System, w który wyposażony będą uliczne punkty ładowania będzie uruchamiał i zarządzał procesem ładowania. Użytkownicy stacji ładowania będą ponosić opłaty za ładowanie zgodnie z cennikiem danego dostawcy usługi ładowania, lub skanując kod QR. Uruchomienie ładowania za pomocą kodu QR nie wymaga żadnej rejestracji.
Obecne zamówienie na 200 punktów ładowania jest częścią odnowionego przetargu na 1000 punktów ładowania, który nie został zrealizowany w listopadzie 2020 roku. Berlin już zawnioskował o rozszerzenie projektu o brakujące 800 punktów.
Ubitricity ma już praktykę w instalacji ulicznych punktów ładowania w Wielkiej Brytanii. Właściciel firmy, koncern Shell, ogłosił we wrześniu ubiegłego roku, że do 2025 roku sfinansuje instalację w Wielkiej Brytanii 50 000 punktów ładowania ubitricty.
Dzięki instalacji ładowarek w latarniach ubitricity wprowadzi do Berlina udany model ładowania z latarni ulicznych znany już w Londynie i innych miastach w Wielkiej Brytanii, z dostosowaniem ich do lokalnych wymagań. Ładowarki w latarniach wykorzystują istniejącą infrastrukturę i umożliwią mieszkańcom miast nieposiadającym prywatnego miejsca parkingowego (w Berlinie to ok. 60% kierowców/mieszkańców) wygodne ładowanie samochodów w pobliżu ich miejsca zamieszkania.
źródło: ubitricity