Peugeot e-208 od 124 900 zł, czyli będą dopłaty na podstawową wersję

0

Całkowicie elektryczny Peugeot e-208 zadebiutował na polskim rynku. Ceny pojazdu (z VAT) rozpoczynają się od 124 900 zł za podstawową wersję Active. Za odmianę Allure (dodatkowo np. automatyczna klimatyzacja jednosferowa, światła tylne LED, czujniki parowania z tyłu) należy zapłacić 130 300 zł. Zakup wersji GT Line (m.in. przednie fotele sportowe, reflektory przednie z Peugeot Full LED Technology, pakiet VisioPark 1 z czujniki parkowania z przodu) wiąże się z wydatkiem 137 800 zł. Topowy wariant GT (m.in. tapicerka z Alcantary Greval łączonej ze skórą TEP) wyceniono na 146 800 zł.




Zeroemisyjny Peugeot e-208 otrzymał silnik elektryczny rozwijający 136 KM i moment obrotowy 260 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Eco (zapewniający największy zasięg), Normal (optymalny w codziennym użytkowaniu) oraz Sport (poprawiający osiągi). Dodatkowo Peugeot zapewnia dwa tryby hamowania rekuperacyjnego. Jak informuje francuski producent, samochód oferuje dokładnie taką samą ilość miejsca oraz przestrzeń bagażową co wersje spalinowe.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh został umieszczony pod podłogą pojazdu i zapewnia zasięg 340 km w cyklu WLTP (450 km wg NEDC). Peugeot oferuje 8 lat (lub 160 000 km przebiegu) gwarancji, że bateria zachowa co najmniej 70% pojemności. Ładowanie za pomocą gniazdka domowego zajmuje 16 godzin. Wall Box 7,4 kW pozwala skrócić ten czas do 8 godzin, a w przypadku ładowarki naściennej 11 kW uzupełnienie energii zajmuje 5 h i 15 minut. Peugeot e-208 został przystosowany do ładowania DC z mocą 100 kW. W takim przypadku czas uzupełniania energii do 80% pojemności akumulatora wynosi 30 minut.

Źródło: PSPA