Problemy finansowe LeEco oznaczają, że przyszłość Faradaya wisi w powietrzu

0

Nie jest wielką niespodzianką, że LeEco, firma macierzysta Faraday Future, napotyka na tę samą liczbę przeszkód, co jej spółka zależna. Obie firmy borykają się z problemami finansowymi.


Problem z kryzysem gotówkowym jest najpoważniejszy i prowadzi do większości innych narastających problemów firmy LeEco. Podobnie jak Faraday Future, firma LeEco nie była w stanie zapłacić dostawcom, nie dokończyła budowy fabryki w Dolinie Krzemowej, a podobno teraz szybko pozbywa się pracowników.


Jia Yueting jest założycielem firmy i dyrektorem generalnym. Ma także swoje udziały w finansowaniu Faraday Future. Raporty ujawniły, że stał się „bardzo niepopularną” osobą w swoim rodzinnym mieście Pekinie. Wygląda na to, że nieważne czego dotknie się Yueting, to od razu jest na ścieżce ku samodestrukcji. Na premierze samochodu LeEco LeSEE, auto nie prowadziło się autonomicznie, a kilka miesięcy później Faraday Future pokazało swój FF91. Wtedy to również Yueting prezentował go na scenie. Samochód miał podobne objawy usterek co LeEco, a dodatkowo firma została pozwana za to, że nie płaci spółce produkcyjnej za organizację imprezy.


Yueting zapewnił prasę, że w najbliższych miesiącach wszystko się poprawi, problemy znikną i pojawią się fundusze. Jednak start-up podobno już sprzedał swoją 49-hektarową działkę w Dolinie Krzemowej firmie Yahoo. Yueting wysłał list do swoich pracowników, aby poinformować ich, że firma znalazła się w tarapatach. Miesiąc wcześniej, na premierze firmy LeEco w USA, poinformował media:

    „Tą nieruchomością będzie „EcoCity”, które będzie zatrudniać 12 000 pracowników”.

LeEco nie chce komentować aktualnej liczby pracowników, ale przyznało, że obniżyło w samych Indiach ich liczbę o około 80 procent. Producent poszukuje obecnie partnera handlowego i stara się pozyskać innych inwestorów. Według Yuetinga, LeEco otrzyma od Sunac China Holdings 2,2 mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lub czterech miesięcy. Chociaż pieniądze są podobno przeznaczone na przedsięwzięcia rozrywkowe LeEco, a nie na projekt samochodu.


Kilka dni temu pisaliśmy o tym że Faraday Future zatrudniło byłego dyrektora finansowego BMW Stefana Krause, który ma coś poradzić na tonący status finansowy firmy. Obie firmy planują rozszerzyć działalność w Chinach, niezależnie od tego, co stanie się z działaniami w Stanach Zjednoczonych.


Źródło: Reuters