Oczy ponad 400 000 posiadaczy rezerwacji Modelu 3 są obecnie skierowane na program produkcyjny tego modelu. Każde opóźnienie skomplikowałoby plany dostarczenia samochodu na czas. Aby zmniejszyć ryzyko opóźnień, firma prowadzi rygorystyczny program pozyskiwania dostawców, który ma już swoją pierwszą ofiarę. Na początku tego roku Tesla anulowała dostawę części za 100 mln dolarów.
Te zastrzeżenia ułatwiają również pozyskiwanie innych dostawców, ponieważ są oni zachęcani przez to, że inny dostawca ma duże zaległości i firma będzie rezygnowała z jego usług. Jeden z dostawców ogłosił w tym tygodniu, że wygrał ważny kontrakt na Model 3.
Wiedeński dostawca kabli Gebauer & Griller podał do wiadomości, że otrzymał od Tesli zamówienie na około 3 000 km osłoniętego kabla aluminiowego dla Modelu 3. Firma ocenia zamówienie na 3-5 mln euro.
Kable te mają dużą moc znamionową i są używane do podłączenia akumulatora z silnikiem elektrycznym. Osłona służy do ochrony przed zakłóceniami elektromagnetycznymi.
Według miejscowego sklepu prasowego Kurier, Gebauer & Griller jest nowym dostawcą dla Tesli i nie posiadał umowy na te same kable przy Modelach S i X. O Tesli powiedzieli:
„Oni sami przyszli do nas. Byliśmy dla nich nieznanym producentem.”
Nie jest do końca wiadomo, ile pojazdów można zbudować z 3000 km kabla, ale zakładamy, że bardzo dużo.
W ubiegłym miesiącu Prezes Tesli, Elon Musk ujawnił, że Model 3 ma 1,5 km okablowania, co jest około połową okablowania Modelu S, ale obejmuje wszystkie elementy począwszy od akumulatora aż po czujniki Autopilota.