BMW, Mercedes, Ford, Audi i Porsche połączyły siły w celu szybszego stworzenia dużej liczby stacji ładowania dla umożliwienia podróżowania długodystansowego kierowcom pojazdów elektrycznych.Nowe przedsięwzięcie jest podobne do projektu Ultra E, ogłoszonego na początku tego roku. Polegał on na wdrożeniu 25 stacji ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Ten projekt jest jednak znacznie bardziej ambitny i ma w planach rozmieszczenie 400 stacji w całej Europie.
Nowa sieć będzie oparta na standardowej technologii CCS, a każda stacja będzie wyposażona nie tylko w ładowarkę poziomu 2 i ładowarkę poziomu 3, ale również nową „ultra-szybką ładowarkę o dużej mocy”, która podobnie jak w projekcie Ultra E, będzie mogła dostarczyć do 350 kW. Jest to ponad dwukrotnie większa moc od obecnie najlepszej ładowarki Superchargera Tesli (145kW).
400 miejsc jest najwyraźniej „początkowym celem” wspólnego przedsięwzięcia, a wdrażanie rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Producenci potwierdzili, że każdy pojazd wykorzystujący standard CCS będzie mógł korzystać z nowej sieci. To odzwierciedla ostatnie komentarze kierownictwa Porsche dotyczące wprowadzenia nowego systemu ładowania 800 V, zgodnego z innymi pojazdami, takimi jak Tesla.
Tesla ma obecnie ponad 260 stacji Supercharger w Europie, ale planuje prawie dwukrotnie zwiększyć ich liczbę, zanim Model 3 trafi do Europy w 2018 roku.