Przyglądając się wynikom nowego badania, gdzie na pytanie „Czy rozważyłbyś zakup samochodu elektrycznego zamiast samochodu z silnikiem spalinowym w porównywalnej cenie?” około 70% biorących udział w badaniu odpowiedziało „nie”. W badaniu wzięło udział 150 tys. osób, z których większość to młode osoby przygotowujące się do egzaminu na prawo jazdy lub posiadające je od niedawna.
Oznacza to, że świadomość oraz zalety posiadania samochodu elektrycznego jest jeszcze niewielka.
Warto zauważyć, że chociaż większość respondentów nadal preferuje silniki spalinowe, a tylko 30% jest otwarta na zakup EV, to wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia w celu rozwoju tej branży.
Raport autorstwa Andreja Zakhareuskiego, założyciela driving-tests.org, ukazał obecne postrzeganie następnego pokolenia kierowców na temat bieżącej rewolucji elektrycznej i samochodów samojeżdżących w przemyśle motoryzacyjnym. Zapytał również, kto według nich zostanie liderem tej rewolucji w motoryzacji: „Który z poniższych producentów uważasz, że sprzeda najwięcej samochodów elektrycznych i samojeżdżących w ciągu najbliższych 10 lat?”
Z otrzymanych odpowiedzi wynika, że nastolatki wierzą w to, że Tesla będzie sprzedawała więcej samochodów elektrycznych i samojeżdżących niż inni producenci, podczas gdy starsze grupy wiekowe skłaniały się ku Toyocie.
Wyniki te są zgodne z najnowszą ankietą firmy Google, która uznała Teslę jako „najfajniejszą” markę samochodową dla młodzieży i nastolatków.
Może nie jest to raport najbardziej zachęcający do kupna pojazdów elektrycznych, ale pokazuje, że przemysł ten ma potencjał. Trzeba jeszcze włożyć wiele pracy na rzecz świadomości EV.