Choć Daimler powoli popycha marki Mercedes i Smart do przejścia w kierunku samochodów elektrycznych i hybrydowych, to niemiecki producent samochodów nie angażował się do tej pory zbytnio w infrastrukturę EV. To ma się jednak zmienić.
Firma ogłosiła, że skłania się w sumie do inwestycji na ok. 82 mln dolarów w sieć ładowania akumulatorów elektrycznych ChargePoint.
ChargePoint jest już największą siecią ładowania EV w Stanach Zjednoczonych wyposażoną w ponad 33 000 ładowarek, zainwestuje pieniądze na rozszerzenie działalności w Europie.
Pasquale Romano, Prezes ChargePoint, skomentował nową inwestycję:
Przemysł motoryzacyjny znajduje się w punkcie przegięcia, a coraz więcej pojazdów pojawiających się na rynku oferuje coraz bardziej zaawansowane elektryczne układy napędowe. Znacząca inwestycja naszego głównego inwestora Daimlera i innych podkreśla nie tylko wspólne zobowiązanie do elektromobliności na całym świecie, ale stanowi fundament dla najbardziej wszechstronnej sieci ładowania w Europie.
Firma potwierdziła, że szef firmy Daimler AG, Axel Harries, został powołany do zarządu firmy ChargePoint w wyniku tej inwestycji.
Harries jest obecnie odpowiedzialny za nową jednostkę CASE Mercedesa w firmie Daimler (Connected, Autonomous, Sharing & Services and Electric drive). Odpowiada za „opracowywanie technologii i innowacji dla pojazdów nowej generacji Mercedes-Benz, a w szczególności za nową markę samochodów elektrycznych Mercedesa – EQ.”
Dyrektor Daimlera powiedział o nowym partnerstwie między swoją firmą a ChargePoint:
Dążąc do systematycznej rozbudowy ekosystemu CASE na podstawie naszej nowej marki EQ, pozostajemy otwarci i gotowi na partnerstwa i współprace na najwyższym poziomie. ChargePoint jest firmą ekspertów w dziedzinie elektromobilności z dużą wiedzą zarówno w zakresie sprzętu, jak i oprogramowania. Razem będziemy mogli znacząco rozszerzyć ofertę produktów w zakresie inteligentnych rozwiązań ładowania i dostarczać klientowi wszechstronną ofertę premium dla sektora elektromobilności.
Co ciekawe, ta duża inwestycja Daimlera została ogłoszona tuż po tym, jak ChargePoint zaprezentował nową technologię ładowania 400 kW, która jest jak na razie najszybszym systemem do ładowania pojazdów elektrycznych.