ABB wygrało kontrakt na dostawę infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych dla floty autobusów elektrycznych Volvo, które będą eksploatowane przez firmę Transdev Blazefield od 2018 roku.
ABB dostarczy trzy stacje ładowania HVC 300P i stację elektroenergetyczną do zainstalowania na dworcu autobusowym obsługującym Harrogate, historyczne miasto uzdrowiskowe w północnej Anglii.
Kontrakt jest znaczący, ponieważ jest to pierwszy projekt autobusu elektrycznego w Wielkiej Brytanii, który będzie wykorzystywał OppCharge, czyli infrastrukturę do szybkiego ładowania autobusów znajdującą się na pętlach autobusowych, na końcach linii.
Autobusy łączą się automatycznie z ładowarkami HVC 300P firmy ABB, które wyposażone są w podnośny maszt ładujący się za pośrednictwem pantografów pokładowych autobusów. Kluczową zaletą jest to, że jednostki HVC 300P są kompatybilne z interfejsem OppCharge, więc będą kompatybilne z innymi markami i modelami autobusów elektrycznych, które będą korzystały z możliwości ładowania.
Ponieważ firma ABB opracowała technologię szybkiego ładowania we współpracy z wiodącymi producentami samochodów, została zaprojektowana tak, aby spełniać przyszłe wymagania dotyczące pojazdów elektrycznych. Stanowi to dobry stosunek jakości do ceny dla operatorów, ponieważ infrastruktura ładowania będzie elastyczna, gdy ich floty ewoluują. Projekt jest najnowszym wydarzeniem w dotychczasowej historii ABB związanej z brytyjskimi sprawami dotyczącymi ładowania autobusów elektrycznych. Obejmuje on dostawę infrastruktury ładowania pierwszych w pełni elektrycznych autobusów.
Alex Hornby – prezes firmy Transdev Blazefield powiedział:
Szybkie ładowarki firmy ABB będą odgrywać ważną rolę w długoterminowej wizji firmy Harrogate, aby stać się miastem z autobusami o niskim poziomie emisji, który przyjmuje światowej klasy technologię autobusów elektrycznych. Ostatecznie wizja polega na zmniejszeniu korków, poprawie swobody przemieszczania się i tworzeniu lepszego środowiska w Harrogate i poza nim. Ładowanie trwa tylko od trzech do sześciu minut, eliminując konieczność czekania na długie okresy ładowania. Innowacja to najnowsze technologie, które firma Transdev Blazefield wprowadza w celu zmniejszenia emisji i poprawy innych aspektów podróży autobusem. Oprócz umożliwienia zerowej emisji środków transportu publicznego, pobór mocy umożliwia zmniejszenie rozmiaru baterii na pokładzie elektrycznych autobusów. Zmniejsza to całkowitą wagę autobusów, a tym samym poprawia wydajność energetyczną autobusów.
Daan Nap, globalny dyrektor ds. sprzedaży autobusów elektrycznych w firmie ABB, powiedział:
Kontrakt ten opiera się na naszych ostatnich sukcesach w innych krajach i wprowadzeniu interfejsu OppCharge w Wielkiej Brytanii, który przyczynia się do dalszego przyspieszenia korzystania z elektrycznych autobusów. Ten interfejs pozwala na użycie do ładowania tego samego sprzętu, dla różnych marek autobusów.
Martin Hale, kierownik ds. marketingu i sprzedaży infrastruktury ABB do ładowania pojazdów elektrycznych, powiedział:
Jesteśmy podekscytowani faktem wprowadzenia możliwości ładowania dla Wielkiej Brytanii tym znaczącym kontaktem. OppCharge oszczędza na wadze autobusów elektrycznych i poprawia efektywność energetyczną dzięki utrzymywaniu naładowanych akumulatorów, co pozwala producentowi pojazdu na zmniejszenie rozmiaru baterii.