Daimler jest jednym z niewielu głównych producentów samochodów z agresywnymi planami produkowania pojazdów elektrycznych. Niemiecki producent samochodów ogłosił niedawno przyspieszenie planów dotyczących samochodów elektrycznych o 3 lata, a do roku 2022 ma zamiar wydać 11 miliardów dolarów na 10 elektrycznych modeli.Niemiecki producent produkuje własne akumulatory dla swoich kilku hybryd typu plug-in, które posiada w ofercie za pośrednictwem swojego oddziału ACCUmotive. W zeszłym roku ogłosił ważną inwestycję opiewającą na 500 milionów euro w nową fabrykę baterii w Kamenz w Niemczech.
W tym tygodniu odbyło się oficjalne otwarcie fabryki, które cieszyło się dużym zainteresowaniem. Podczas otwarcia obecni byli między innymi: kanclerz Angela Merkel, Stanislaw Tillich (premier Saksonii), Dieter Zetsche (prezes zarządu Daimler AG i szef samochodów Mercedes-Benz), Markus Schäfer (Członek Zarządu Wydziału Samochodów, Łańcucha Produkcji i Dostaw Sieci Mercedes-Benz), Frank Deiss (szef działu produkcji układów napędowych Mercedes-Benz) oraz Frank Blome (Dyrektor Zarządzający Deutsche Accumotive GmbH & Co.). Prezes firmy Daimler Dieter Zetsche, powiedział o nowej fabryce:
Przemysł samochodowy stoi w obliczu fundamentalnej transformacji i postrzegamy siebie jako siłę napędową tej zmiany. Fabryka baterii w Kamenz jest ważnym elementem wdrożenia naszej ofensywy elektrycznej. Do 2022 roku będziemy mieli więcej niż dziesięć elektrycznych samochodów osobowych. Kontynuujemy również hybrydyzację naszej floty. Pod marką EQ tworzymy holistyczny ekosystem e-mobilności.
Daimler ma również kilka innych programów związanych z pojazdami elektrycznymi, jak między innymi: całkowicie elektryczna ciężarówka Urban eTruck, czy obecne plany produkcji 1500 całkowicie elektrycznych vanów dla największej niezależnej firmy logistycznej w Niemczech.
Niemiecki producent samochodów nie liczy jedynie na baterie z własnej fabryki. Współpracują również z koreańskim producentem baterii SK Innovation, który niedawno ogłosił podwojenie produkcji baterii do pojazdów elektrycznych do 4GWh/rok w celu wsparcia popytu na pojazdy elektryczne i hybrydowe od Mercedesa i innych producentów.