To co się wczoraj stało, to było jak trzęsienie ziemi dla branży motoryzacyjnej! Elon Musk zaskoczył wszystkich, gdy podczas premiery ciężarówki Tesli Semi nagle powiedział, że ma jeszcze jedną rzecz do pokazania i przedstawił prototyp następnej generacji Tesla Roadster!
Zaprezentowana Tesla Roadster II generacji nie tylko wygląda obłędnie, ale obłędne są również jej dane techniczne, które z pewnością pobiją wiele rekordów.
Należy pamiętać, że są to specyfikacje podstawowe, a samochód „Founder’s Series”, który wykorzysta technologie uzyskane w ciągu najbliższych 3 lat przed rozpoczęciem produkcji, będzie jeszcze lepszy niż:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 1,9 sek (!)
- Przyspieszenie 0-160 km/h: 4,2 sek (!)
- Przyspieszenie na 1/4 mili: 8,8 sek (!)
- Najwyższa prędkość: 402 km/h (!)
- Moment obrotowy: 10 000 Nm (!)
- Zasięg: ok. 1000 km na jednym ładowaniu (!)
- Miejsca siedzące: 4 (!)
16 listopada 2017 roku to bardzo ważna data. Można ją chyba zapamiętać jako moment, w którym Elon Musk wbił ostatni gwóźdź do trumny samochodów z silnikami spalinowymi. Silniki elektryczne to niewątpliwie przyszłość motoryzacji, ponieważ takich osiągów nie dostaniemy w żadnym samochodzie spalinowym nawet za 10 czy 20 lat!
Przyspieszenie jest piorunujące! Zejście poniżej 2 sekund od 0 do 100 km/h i 8,8 sekundy na 1/4 mili to absolutna rewolucja.
Kolejna rewolucja to zasięg. 1000 km na jednym ładowaniu? Do tej pory magiczną liczbą było 500 km. Wszyscy producenci, którzy planują w najbliższych latach wypuścić nowe modele elektryczne szumnie podkreślają, że na jednym ładowaniu ich samochód przejedzie 500 km. Co robi Tesla? Tesla nie mówi – tylko robi. To znaczy, że już dziś z odpowiednim pakietem baterii jest w stanie przejechać 500 km, a Roadster II generacji ma posiadać pakiet baterii 200 kWh i przejeżdżać nie 500, a 1000 (!!!) kilometrów na jednym ładowaniu! To pokazuje kto jest cały czas liderem w sektorze EV i kto wyznacza trendy.
Tesla Roadster będzie miała 3 silniki elektryczne. Dwa silniki (po jednym na każde koło) będą napędzały oś tylną, a trzeci oś przednią.
Żeby samochód o takich parametrach trzymał się jakoś drogi lub po prostu, żeby trzymał przyczepność przy takim przyspieszeniu, to potrzebne są opony o odpowiedniej grubości – tylne opony będą miały grubość 325 mm, a przednie 295 mm.
Na koniec ciekawa rzecz: zwykle takie supersamochody są 2 osobowe, a do Tesli Roadster II generacji wejdą 4 osoby plus do tego ten samochód jeszcze ma bagażnik! Dziś pewnie wszyscy prezesi marek tego typu samochodów pewnie zachodzą w głowę jak Tesla to zrobiła.
Poniżej filmik i zdjęcia z premiery Tesla Roadster II generacji: