Porsche oprócz swojego pierwszego modelu elektrycznego jakim ma być Taycan, konsekwentnie zmierza również w kierunku elektryfikacji obecnych modeli. Może nie ma w planach od razu zamienić we wszystkich modelach napędu na całkowicie elektryczny, ale coraz więcej samochodów tego producenta można będzie zamawiać w odmianach hybrydowych. Do gamy hybryd z wtyczką od Porsche trafi teraz model Cayenne w dwóch wariantach – Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Oba modele w wersjach hybrydowych będą dysponować ogromną mocą bo aż 680 KM, które będzie generowane przez 4-litrowe V8 (550 KM) oraz silnik elektryczny (136 KM). Potężna moc z obu silników przekłada się również na gigantyczny moment obrotowy wynoszący 900 Nm. Takie parametry w połączeniu z 8-biegową przekładnią Tiptronic S skutkują sprintem do setki, który zajmuje jedynie 3,8 s, a prędkość maksymalna dla obu aut wynosi 295 km/h. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.
Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Prędkość do 135 km/h wyłącznie „na prądzie”
Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium – i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napędu. Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8 biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siłownik sprzęgła). W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapożyczyło tę strategię „doładowania” z supersportowego modelu 918 Spyder.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect (na smartfony i zegarek Apple Watch).















![Zielone tablice rejestracyjne dla pojazdów elektrycznych w Chinach i nie tylko [ZDJĘCIA]](https://napradzie.pl/wp-content/uploads/2018/01/54064472.jpg)







