Porsche podczas prezentacji swojego elektrycznego modelu Taycan w różnych krajach korzysta z mobilnego magazynu energii w postaci przyczepy ciężarowej do ładowania swoich samochodów.
Mobilne systemy ładowania
Porsche w swoich programach jazd testowych korzysta z mobilnych systemów ładowania. System ten przeszedł pomyślnie już około 5000 sesji ładowania, czasem w rożnych warunkach, chociażby przy temperaturze -40 stopni. Firma, która wykonała dla Porsche taki mobilny magazyn (ADS-TEC) zadebiutowała ze swoim konceptem w marcu tego roku. Od tego czasu wyprodukowano siedem takich pojazdów wyposażonych we własny systemem ładowania wraz z magazynem energii.
Dzięki mocy 3,2 MW, aż dziesięć Taycanów może być ładowanych jednocześnie z maksymalną prędkością. Magazyn ma pojemność 2,1 MWh. Oznacza to, że Porsche może naładować łącznie do 30 elektrycznych Taycanów za pomocą mobilnego magazynu energii. Po rozładowaniu magazynu trzeba go naładować, a do tego niemiecki koncern motoryzacyjny stara się korzystać z odnawialnych źródeł energii. Jako przykład można przytoczyć trzytygodniowe wydarzenie w portugalskim mieście Portimao, gdzie energia do ładowania bufora pochodziła bezpośrednio z pobliskich systemów fotowoltaicznych. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest bardzo krótki czas ładowania przyczepy, który w dobrych warunkach wynosi zaledwie 4 godziny.
Źródło: electrive.com