VW zainstaluje w Ameryce ultra-szybkie ładowarki o mocy 320 kW

0

W ramach rozstrzygnięcia sporu przez California Air Resources Board (CARB) i US Environmental Protection Agency (EPA) w sprawie skandalu DieselGate – Volkswagen zgodził się zainwestować 2 miliardy dolarów w infrastrukturę pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.

W zeszłym miesiącu ujawniona została najważniejsza informacja na temat sposobu wydawania tych pieniędzy, ale teraz znamy już pierwszą szczegółową wersję planu dla Kalifornii, gdzie Volkswagen zamierza wydać 800 milionów dolarów z całkowitej puli. Jednym z głównych celów w tym projekcie jest chęć zainstalowania przez Firmę stacji ładowania wysokiej mocy 320 kW dla pojazdów elektrycznych, co prawdopodobnie będzie największą nowością.

Warto również zauważyć, że po projekt ten pomimo weryfikacji może zostać zmieniony. Mimo tego jest to pewien obraz tego, nad czym pracują w sprawie elektromobilności ludzie z Volkswagena.

VW założył nową spółkę zależną, Electrify America, która zajmie się tworzeniem infrastruktury ładowarki. W sumie firma planuje zainstalować między 2000-3000 ładowarek na ponad 400 indywidualnych stacjach ładowania.

Oznacza to co najmniej 5 ładowarek na jedną stację, co nie jest dużą liczbą, ale dobre i to.

Głównie będą to ładowarki poziomu 2 i ładowarki prądu stałego o mocy 50 kW, ale spółka deklaruje również montaż stacji o dużej mocy, które umożliwią podróżowanie długodystansowe za pomocą pojazdów elektrycznych i sprawią, że czas ładowania będzie konkurencyjny w stosunku do samochodów z silnikami spalinowymi.

VW potwierdził, że stacje szybkiego ładowania Electrify America będą zawierać zarówno szybkie ładowarki o mocy 150 kW, jak i 320 kW:

„Electrify America będzie budować sieć szybkich długodystansowych ładowarek, składającą się z około 50 stacji ładowania wzdłuż dróg o dużym natężeniu ruchu między obszarami metropolitalnymi. Stacje te skoncentrują się na szybkich ładowarkach o mocy 150 kW i 320 kW; Każda stacja będzie miała średnio 5 wtyczek. Ładowarki te reprezentują najnowocześniejszą technologię z najszybszą prędkością ładowania. Większość obecnie zainstalowanych niefirmowych szybkich ładowarek jest o mocy 25-50 kW, więc stacje Electrify America będą co najmniej 3-6 razy szybsze, co zmniejszy czas ładowania do około 15-20 minut w niektórych przypadkach dla nowych generacji.”