Styczeń został poważnie dotknięty 74% spadkiem sprzedaży samochodów elektrycznych w Chinach, jednym z trzech największych rynków EV. Według bloga EV Sales, silny wzrost w Ameryce Północnej i Europie umożliwił osiągnięcie przez rynek wzrostu o 2% w skali roku, do 39 380 sprzedanych sztuk.
Bez wielu chińskich modeli, bardzo interesujące były w styczniu rankingi handlowe.
- Nissan Leaf, będący najstarszym samochodem w pierwszej dziesiątce, miał przyzwoity miesiąc z 3,679 sprzedanych egzemplarzy i zajmował 1. miejsce,
- Renault ZOE zajął 2 miejsce po tym jak otrzymał nowe akumulatory 41 kWh,
- Podium zamyka BMW i3 plug-in z wynikiem sprzedaży 2 389 sztuk.
Bardzo zaskakujące jest to, że kiedy posortujemy sprzedaż wg producentów – widzimy, że BMW z dużą przewagą zajmuje pierwsze miejsce. Nissan i Tesla walczą o pozycję numer dwa, ale niespecyficzne szacunki sprzedaży i rejestracje na wielu rynkach uniemożliwiają stwierdzenie, kto sprzedał więcej.
Źródło: Insideevs