Daimler, poprzez swoją spółkę zależną Mercedes-Benz Energy i partnerów, zamienia elektrownię węglową w duży magazyn energii, składający się z ponad tysiąca pakietów baterii od samochodów elektrycznych. Podobnie jak Tesla i jej dział „Tesla Energy”, Mercedes-Benz wykorzystuje swoje doświadczenia z pakietami baterii do tworzenia stacjonarnych magazynów energii.
Projekt został zrealizowany we współpracy z ENERGIE i TheMobility House. Jest wynikiem kilku innych dużych projektów magazynowania energii, którymi zajmuje się dział Mercedes-Benz Energy. W ubiegłym roku został ukończony podobny, ale większy obiekt o mocy 17,4 MWh mieszczący się w Herrenhausen [link].
Innym z projektów Mercedes-Benz Energy była bateria do użytku domowego, która konkurowała z Powerwallami Tesli. Jednak na początku tego roku firma zakończyła jej sprzedaż. Mercedes przyznał, że produkt ten był zbyt drogi i zbyt skomplikowanie zbudowany aby go użytkować w warunkach domowych. Nadal jednak trwają prace nad innymi projektami na o wiele większą skalę.
Najnowsza realizacja to magazyn energii o mocy8,96 MW / 9,8 MWh, wykorzystujący łącznie 1920 modułów akumulatorowych zainstalowanych w Elverlingsen na terenie byłej elektrowni węglowej, która została zbudowana w 1912 roku i niedawno zamknięta.
Projekt ten zostanie wykorzystany do równoważenia mocy na niemieckiej sieci, w której w ostatnich latach zwiększył się udział energii odnawialnej. Wytwarzanie energii słonecznej i wiatrowej jest przerywane – zależy od warunków atmosferycznych. Zdolność magazynowania energii może być wykorzystywana, gdy energia jest produkowana w nadmiarze i nie jest potrzebna natychmiast. Kiedy produkcja jest niższa a popyt się zwiększa, wtedy energia może zostać uwolniona z magazynu.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności