Tesle Model S oraz X nie będą teraz wyposażone w adapter CCS [AKTUALIZACJA]

0
Aktualizacja: Jednak adapter CCS nie będzie sprzedawany/dokładany do europejskich Tesli Model S i X. Firma zmieniła zdanie i napisała, że aktualizacja na ich stronie nie była dokładna. Nie jest również napisane, kiedy będzie dostępny taki adapter do kupienia. Z kolei mniej więcej można określić cenę, ponieważ na stronie Tesli jest informacja, że adapter CCS będzie kosztował mniej więcej tyle co adapter CHAdeMO, czyli 500 euro.

Tesla po raz kolejny zaskakuje i wyznacza standardy.
Europejscy klienci, którzy mają rezerwacje na Model 3, już jakiś czas temu bardzo się ucieszyli, kiedy dowiedzieli się, że europejski M3 będzie wyposażony w złącze CCS.
W związku z tym Tesla postanowiła zacząć przerabiać Supercharger’y w całej Europie i oprócz złącza Type2, dokłada na swoich stacjach dodatkowy kabel CCS.
W racji tego, że budżetowy Model 3 będzie miał możliwość obsługi dwóch standardów, firma musiała wymyślić rozwiązanie dla obecnych i przyszłych posiadaczy Modeli S oraz X, gdzie w europejskich wersjach występuje jedynie złącze Type2.
Od teraz, tj. 1 lutego 2019 r. zamawiając w Europie Teslę Model S lub X otrzymamy w standardzie adapter CCS, czyli przejściówkę Type2->CCS.
Po co takie rozwiązanie?
CCS jest standardem rekomendowanym przez Unię Europejską stosowanym do szybkiego ładowania. Obecnie w Europie najpopularniejsze są 3 standardy wtyczek: Type2, CCS oraz CHAdeMO. Od teraz, Tesla jako jedyna marka na świecie będzie obsługiwać wszystkie 3 standardy. Oznacza to, że gdziekolwiek pojedziemy Teslą, mając w europejskich Modelach S i X adaptery CCS i CHAdeMO, można będzie się ładować na każdej stacji:
  • Supercharger (do 120 kW)
  • Stacje szybkiego ładowania ze złączem CCS, np. IONITY (do 120 kW)
  • Stacje szybkiego ładowania ze złączem CHAdeMO (do 50 kW)
  • Stacje ładowania ze złączem Type2 – w zależności od posiadanego on-board charger (11 kW, 17 kW lub 22 kW)
  • Punkty ładowania ze złączem Type2
  • Gniazda 230V lub siłowe