Volkswagen w końcu zaprezentował długo wyczekiwany model – ID.3. To pierwszy samochód elektryczny producenta z Wolfsburga stworzony na platformie MEB.
Ten ważny krok na rzecz mobilności przyjaznej dla klimatu powinien zatem zakończyć się sukcesem dzięki ID.3 – powiedział CEO Volkswagena, Herbert Diess. W rzeczywistości ID.3 będzie czymś więcej niż tylko nowym modelem. Samochód, jak i cała fabryka, w której będzie powstawał mają być neutralne pod względem CO2.
Wszystko co powinniście wiedzieć o VW ID.3:
Volkswagen ID.3 – BATERIA
- ID.3 będzie dostępny w 3 wariantach pojemności baterii: 45 / 58 / 77 kWh
Volkswagen ID.3 – ZASIĘG
- Zasięg w zależności od wybranej opcji będzie wynosił odpowiednio: 330 / 420 / 550 km (WLTP)
Volkswagen ID.3 – MOC ŁADOWANIA
- Maksymalna moc ładowania również będzie różnić się od wybranej pojemności baterii: 100 /100 / 125 kW
Volkswagen ID.3 – WYMIARY
- Z zewnątrz ID.3 ma wymiary bardzo zbliżone do VW Golfa: 4,26 m długości i 1,8 m szerokości
Volkswagen ID.3 – CENA
- Odpowiednio od najmniejszej do największej baterii: poniżej 30 tys. euro (poniżej 130 tys. zł) / poniżej 40 tys. euro / brak danych o cenie samochodu z największą baterią
Volkswagen ID.3 – ASYSTENCI JAZDY
- Chociaż czujniki nie są wystarczające do półautonomicznej jazdy, tak jak te znajdujące się w Tesli Model 3, ID.3 oferuje wszystkich asystentów dostępnych w dotychczasowej ofercie VW, takich jak asystent linii, aktywny tempomat czy hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych
Można by pomyśleć, że we wnętrzu projektanci ID.3 inspirowali się Teslą Model 3, ponieważ deska rozdzielcza jest zdominowana przez wyświetlacz o przekątnej 10 cali. Dodatkowo umiejscowienie dźwigni zmiany biegów też jest już nam znane. Przymocowana do wyświetlacza przed kierowcą manetka do zmiany biegów mogła być inspiracją z BMW i3.
ID.3 zaoferuje również opcjonalny „interfejs rzeczywistości rozszerzonej”. Jest to nowa forma wyświetlania na head-up display (HUD), która nadal wyświetla informacje na przedniej szybie tyle, że na znacznie większej jej szerokości przez co przekazywane informacje są bardziej czytelne.