Volkswagen ID.3 – ZASIĘG, BATERIA, CZAS ŁADOWANIA, DANE TECHNICZNE

0
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Volkswagen w końcu zaprezentował długo wyczekiwany model – ID.3. To pierwszy samochód elektryczny producenta z Wolfsburga stworzony na platformie MEB.

Ten ważny krok na rzecz mobilności przyjaznej dla klimatu powinien zatem zakończyć się sukcesem dzięki ID.3 – powiedział CEO Volkswagena, Herbert Diess. W rzeczywistości ID.3 będzie czymś więcej niż tylko nowym modelem. Samochód, jak i cała fabryka, w której będzie powstawał mają być neutralne pod względem CO2.




Wszystko co powinniście wiedzieć o VW ID.3:

Volkswagen ID.3 – BATERIA

  • ID.3 będzie dostępny w 3 wariantach pojemności baterii: 45 / 58 / 77 kWh

Volkswagen ID.3 – ZASIĘG

  • Zasięg w zależności od wybranej opcji będzie wynosił odpowiednio: 330 / 420 / 550 km (WLTP)

Volkswagen ID.3 – MOC ŁADOWANIA

  • Maksymalna moc ładowania również będzie różnić się od wybranej pojemności baterii: 100 /100 / 125 kW

Volkswagen ID.3 – WYMIARY

  • Z zewnątrz ID.3 ma wymiary bardzo zbliżone do VW Golfa: 4,26 m długości i 1,8 m szerokości

Volkswagen ID.3 – CENA

  • Odpowiednio od najmniejszej do największej baterii: poniżej 30 tys. euro (poniżej 130 tys. zł) / poniżej 40 tys. euro / brak danych o cenie samochodu z największą baterią

Volkswagen ID.3 – ASYSTENCI JAZDY

  • Chociaż czujniki nie są wystarczające do półautonomicznej jazdy, tak jak te znajdujące się w Tesli Model 3, ID.3 oferuje wszystkich asystentów dostępnych w dotychczasowej ofercie VW, takich jak asystent linii, aktywny tempomat czy hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych
Wnętrze Volkswagen ID.3

Można by pomyśleć, że we wnętrzu projektanci ID.3 inspirowali się Teslą Model 3, ponieważ deska rozdzielcza jest zdominowana przez wyświetlacz o przekątnej 10 cali. Dodatkowo umiejscowienie dźwigni zmiany biegów też jest już nam znane. Przymocowana do wyświetlacza przed kierowcą manetka do zmiany biegów mogła być inspiracją z BMW i3.

ID.3 zaoferuje również opcjonalny „interfejs rzeczywistości rozszerzonej”. Jest to nowa forma wyświetlania na head-up display (HUD), która nadal wyświetla informacje na przedniej szybie tyle, że na znacznie większej jej szerokości przez co przekazywane informacje są bardziej czytelne.