Renault Zoe produkowane jest od 2012 roku. Wtedy, jeszcze na początku rozwoju elektromobilności to miejskie auto wyposażone było w baterię o pojemności zaledwie 22 kWh. 4 lata później pojemność baterii została zwiększona praktycznie dwukrotnie i wynosiła 41 kWh. Po kolejnych 4 latach (w styczniu 2020 roku) do polskich salonów trafiło nowe, odświeżone Zoe, z większym akumulatorem – 52 kWh (netto – pojemność użytkowa).
Renault Zoe 2020 52 kWh – WIDEO TEST
Co ciekawe, pomimo znacznie większej baterii – wymiary auta pozostały bez zmian. To pokazuje nam jak na przestrzeni zaledwie kilku lat rozwija się technologia i producenci w takim samym rozmiarze są w stanie „zmagazynować” większą pojemność energii elektrycznej.
Poza niezmienionymi wymiarami można powiedzieć, że wszystko inne w tym elektryku uległo zmianie. Na pierwszy rzut oka zmianę zauważymy w reflektorach zarówno z przodu samochodu, jak i z tyłu. Producent zastosował LEDowe światła, które trzeba przyznać robią świetną robotę w nocy. Głownie po nowej linii świateł do jazdy dziennej jesteśmy w stanie odróżnić nową generację od poprzedniej.
Dodatkowo, doszło kilka nowych kolorów i klienci mają teraz do wyboru ich aż 9.
Co jeszcze się zmieniło? O tym dowiecie się w naszym teście wideo, który zamieszczamy poniżej: