Zespół badawczy Tesli publikuje prace nad baterią hybrydową

0
TESLA, TESLA WYNIKI ZA TRZECI KWARTAŁ 2021, TESLA WYNIKI SPRZEDAŻY I PRODUKCJI SAMOCHODÓW, TESLA DOSTAWY, TESLA PRODUKCJA SAMOCHODÓW, TESLA SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, TESLA OPÓŹNIENIA W DOSTAWIE, TESLA MODEL S, TESLA MODEL X, TESLA MODEL 3, TESLA MODEL Y, TESLA ELON MUSK, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

Zespół prowadzący badania baterii dla Tesli opublikował ciekawy artykuł na temat baterii hybrydowych. Koncepcja wydaje się prosta.

Pakiet baterii trakcyjnych należy zbudować z dwóch typów ogniw: Li-Ion (litowo-jonowych) oraz Li-Metal AF (litowo-metalowych). Ogniwa Li-Ion mają dużą liczbę cykli ładowania i rozładowania, czyli długi czas życia. Niestety gęstość energii na kg lub litr nie jest zbyt duża.
Zbudowanie dużej baterii wyłącznie z Li-Ion ogranicza wielkość samochodu i zwiększa koszty.

Natomiast ogniwa Li-Metal mają dużą gęstość, a więc przy tej samej objętości zamontowane w samochodzie pozwoliłyby na większe zasięgi. Niestety mają swoje wady. Mała ilość cykli ładowania, a więc krótszy czas używania baterii w porównaniu do Li-ion.

Baterie hybrydowe mają połączyć te dwa typy ogniw i wykorzystać ich zalety.

Bateria Li-Ion ma być podstawą w używaniu samochodu w mieście, a więc na krótkie dystanse. Z kolei bateria Li-Metal zapewniałaby dodatkową energię w trasie, a więc do pokonania długich dystansów.

Bateria hybrydowa nad którą pracuje zespół badawczy Tesli dostała nową nazwę: „range extender”.

Źródło: facebook / teslanewspolska.com