Audi zainwestuje 15 miliardów euro w elektryfikację do 2025

0

Niemiecki producent samochodów chce przyspieszyć tempo, w jakim marka przestawia się na produkcję samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych. Już w 2018 roku Audi ogłosiło, że celem jest sprzedaż do 2025 roku 800 000 w pełni elektrycznych lub hybrydowych samochodów. Koncern ogłosił właśnie, że w latach 2021-2025 planuje wydatki na badania i rozwój oraz na inwestycje w środki trwałe w wysokości około 35 mld euro. Wydatki przeznaczone na lata 2021-2025 koncentrować się będą przede wszystkim na wdrażaniu „elektrycznej mapy drogowej”, z ofensywą produktową na dużą skalę modeli w pełni i częściowo elektrycznych. Na samą elektryfikację przewidziano w kontekście tej rundy planowania kwotę około 15 mld euro – to ponad 40 procent całkowitych wydatków. Około 10 mld euro ma zostać przeznaczonych na elektromobilność, a 5 mld euro na rozwiązania hybrydowe.

Aby osiągnąć pułap 800 000 sprzedaży, Audi chce wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanych modeli, z czego aż 20 modeli będą stanowić pojazdy czysto elektryczne. Cała transformacja firmy pociągnie za sobą restrukturyzację jej działalności. W niektórych fabrykach nastąpi redukcja siły roboczej – do 2025 r. około 9500 miejsc pracy zostanie zlikwidowanych, a jednocześnie powstanie około 2000 nowych wokół produkcji pojazdów elektrycznych.

Cytując Herberta Diessa, Przewodniczącego Rady Nadzorczej AUDI AG, „Dzięki planowi inwestycyjnemu, który został już przeprowadzony, wzmacniamy Audi w nadchodzącej transformacji podstawowej działalności. Celem rady nadzorczej i zarządu jest technologiczne przywództwo w napędach w pełni elektrycznych. Zapewniamy Audi w tym celu niezbędne środki.”

Nawet macierzysta fabryka Audi w Ingolstadt jest obecnie modernizowana i rekonfigurowana w celu rozpoczęcia produkcji pojazdów elektrycznych premium, podobnie jak fabryka w Neckarsulm. Producent samochodów stara się jednocześnie obniżyć koszty, stawiając sobie za cel zaoszczędzenie 10 miliardów euro w latach 2018-2022.

Kolejna duża premiera Audi to Audi e-tron GT (2021 rok), siostrzany model już bardzo popularnego Porsche Taycan. Następnie wypuszczone zostaną modele Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback (oparte na platformie MEB, która stanowi również podstawę VW ID.4). Pojawi się również model e-tron Q2 i istnieje bardzo duża szansa, że ​​również zamiennik R8 będzie dostępny tylko jako pojazd elektryczny (być może Audi całkowicie zrezygnuje z V10, chociaż podobno jest to jak na razie przedmiotem debaty).

źródło: insideevs.com