Zimowy test zasięgu Volkswagena ID.3 Warszawa – Zakopane [Wideo]

0
ELEKTYCZNY VOLKSWAGEN, VOLKSWAGEN ID.3, VOLKSWAGEN ID, VW ID.3, VW ID., ZASIĘG VOLKSWAGEN ID.3

W ten weekend testowaliśmy zasięg Volkswagena ID.3 w zimowych warunkach na trasie Warszawa – Zakopane. Ile razy musieliśmy ładować samochód? Ile czasu zajęła nam cała podróż? Na te pytania poznacie odpowiedzi w poniższym wideo. Zapraszamy do oglądania i komentowania.

W zeszły weekend zabrałem #Volkswagen.a #ID3 w trasę Warszawa – Zakopane 🏔️ Poniżej krótki opis podróży oraz garść statystyk.
Na początek naładowałem baterię do pełna jeszcze w Warszawie na stacji GreenWay Polska w Atrium Reduta Warszawa (ładowanie oczywiście ze zniżką Klub EV Polska).
Po naładowaniu ID.3 wyświetlił zasięg 323 km i ruszyłem w drogę.
Wystarczyło, że włączyłem ogrzewanie i zasięg od razu został skorygowany do wartości 268 km.
Google Maps pokazał, że trasa przez Kielce i Kraków będzie szybsza niż przez Częstochowę i Katowice. Nie mając wcześniejszych doświadczeń z ID.3 do pierwszego ładowania jechałem zachowawczo 100-110 km/h, żeby poznać jego zużycie energii w ujemnej temperaturze.
Po 2,5h przyszedł czas na pierwsze ładowanie. Wybrałem stację #Orlen (50 kW) w miejscowości Łączyn, znajdującą się między Kielcami, a Krakowem.
Po 228 km podróży ze średnią prędkością 90 km/h, zasięg jaki mi pozostał wynosił 14 km (5%). Zużycie energii na tym dystansie to 22,8 kWh/100 km.
Ładowanie, pomimo ujemnej temperatury na zewnątrz, od razu osiągnęło pełną dostępną moc, czyli ok. 50 kW, co jest pozytywnym zaskoczeniem.
Po 40 minutach ładowania zasięg wzrósł do 175 km (60%) i postanowiłem ruszyć dalej, ponieważ czekało mnie jeszcze jedno ładowanie po drodze.
Kolejne ładowanie zaplanowałem na stacji ładowania GreenWay w Libertowie na południu od Krakowa.
Od poprzedniego ładowania przejechałem 88 km ze średnią prędkością 59 km/h (jazda przez centrum Krakowa), co zajęło mi 1:25h.
Średnie zużycie energii na tym odcinku wyszło 19,2 kWh/100 km. Zasięg po przyjeździe na stację ładowania wynosił trochę ponad 100 km.
W przerwie na ładowanie poszedłem coś zjeść. Po przyjściu do samochodu, po 25 minutach ID.3 był naładowany na 69%, co przekładało się na 192 km zasięgu (zdecydowanie więcej niż potrzebowałem, więc można było ładować się o wiele krócej).
🗺️
Ostatni odcinek do miejsca docelowego wyniósł 89 km i zajął 1:21h.
Średnie zużycie energii na tym dystansie wyniosło 22,2 kWh, ale było to spowodowane niską temperaturą wahającą się od -6 do -10 st. C.
Zasięgu w baterii zostało sporo, ponieważ po przyjechaniu na miejsce było to aż 110 km.
Podsumowanie
Cała podróż wyniosła łącznie 406 km
Czas samej jazdy to 5:28h
Średnia prędkość na całej trasie – 74 km/h
Zużycie energii na całej trasie – 21,9 kWh/100 km
Co myślicie o takim zużyciu energii w ID.3 przy ujemnej temperaturze?