Modele z rodziny Volkswagen ID. mają zostać wkrótce wyposażone m.in. w opcję Plug&Charge oraz możliwość dwukierunkowego ładowania. Funkcje te pojawią się już w najnowszych egzemplarzach samochodów, a do pozostałych aut wprowadzone zostaną za pomocą bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania.
Funkcja Plug&Charge umożliwia kierowcom rozpoczęcie sesji ładowania przez proste podłączenie samochodu do stacji ładowania. Rozliczenie za ładowanie przebiega w sposób zautomatyzowany, dzięki czemu z kierowca nie musi posiadać żadnych aplikacji do ładowania oraz nie musi uruchamiać ładowania za pomocą ekranu dotykowego w stacji ładowania.
Bezprzewodowa aktualizacja oprogramowania modeli VW ID. będzie dostępna prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2022 roku.
Poniżej lista zaplanowanych aktualizacji linii VW ID.:
- Szybkie ładowanie 135 kW DC
Modele z największą baterią (82 kWh, 77 kWh użytkowej) mają otrzymać aktualizację oprogramowania, która zwiększy szczytową prędkość szybkiego ładowania DC ze 125 kW do 135 kW. Jak podaje producent, poprawi to czas ładowania od 5% do 80% o 9 minut.
Jak dotąd nie ma żadnych informacji o planowanych aktualizacjach wersji akumulatorowych 62 kWh i 48 kWh. Ciekawostką jest również wprowadzenie nowego trybu ochrony baterii -Battery Care Mode, który ogranicza limit ładowania na poziomie 80%.
2. Ulepszona funkcja planowania ładowania
Kilka przydatnych funkcji zyska również oprogramowanie nawigacji oraz system infotainment. Przeorganizowany zostanie wygląd ekranu dotykowego. Dodana zostanie opcja optymalnego zaplanowania trasy z uwzględnieniem postojów na ładowanie. Funkcja ta będzie korzystała z danych o wielkości i zajętości danej stacji oraz z informacji o ruchu i warunkach drogowych.
3. Plug&Charge
Volkswagen zapowiedział, że w 2022 roku wprowadzi w Europie funkcję Plug&Charge (norma ISO 15118), zaczynając od kilku sieci ładowania: Ionity, Aral, bp i EON. Kolejne stacje będą sukcesywnie dodawane.
4. Funkcja ładowania dwukierunkowego
VW zamierza wprowadzić w modelach z baterią 82 kW funkcję ładowania dwukierunkowego. Firma będzie oferować specjalną dwukierunkową ładowarkę – DC BiDi wallbox – która ma zamienić samochód elektryczny w system magazynowania energii dla domowego systemu zarządzania energią (HEMS).
Volkswagen ogłosił, że do 2030 roku co najmniej 70% nowych samochodów sprzedawanych w Europie będzie w pełni elektrycznych.
źródło: Volkswagen