Mercedes-Benz Cars ponad trzykrotnie zwiększył sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in w 2020 roku, sprzedając na całym świecie 160 000 samochodów typu PHEV i BEV (wzrost sprzedaży o 228,8%). Udział pojazdów elektrycznych w rynku wzrósł do 7,4%. W 2019 roku było to zaledwie dwa procent. Spośród ponad 160 000 pojazdów typu xEV (tak firma nazywa razem pojazdy typu BEV i PHEV), około 48 700 pojazdów to samochody z napędem całkowicie elektrycznym. Niemiecki producent podaje, że w zeszłym roku sprzedano około 20 000 EQC, 1 700 EQV i około 27 000 Smart EQ. Sprzedaż elektrycznych Smartów zaliczyła wzrost o 45% w porównaniu do 2019 r. Celem Mercedesa na 2021 rok jest 13% udział xEV w całym rynku.
Tesla do produkcji Modelu Y w fabryce we Fremont stosuje jednoczęściową tylną ramę wykonaną przez gigantyczną maszynę odlewniczą „Giga Press”. Dopóki do produkcji nie używano tego urządzenia, tylna rama Modelu Y składała się z dwóch metalowych elementów i dwóch części łączących. Nie jest to informacja, którą Tesla podzieliła się oficjalnie, ale którą odkrył jeden z jej klientów podczas instalacji na tylnej klapie bagażnika czujnika umożliwiającego otwarcie bagażnika przez ruch nogą. W Modelu 3 nadal część ta zbudowana jest z 70 elementów, które muszą zostać połączone, aby utworzyć całość.
Tesla rozpoczęła w Chinach rekrutację na stanowisko głównego projektanta. Osoba na tym stanowisku ma otworzyć i poprowadzić studio projektowe w Szanghaju lub Pekinie i zaprojektować zapowiadany przez Teslę kompaktowy samochód, kosztujący w granicach 25 000 USD, który ma być produkowany od 2022 roku w Chinach w Gigafactory 3 w Szanghaju.
4 stycznia 2021 roku Toyota rozpoczęła na polskim rynku przedsprzedaż nowego modelu PHEV – RAV4. Ceny nowej Toyoty rozpoczynają się od 228 900 zł. Samochód został zbudowany na modułowej platformie GA-K. Ten flagowy SUV Toyoty ma moc 306 KM, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 s. W trybie zeroemisyjnym RAV4 rozpędzi się maksymalnie do 135 km/h, a jego zasięg WLTP to 75 km. Pierwsze egzemplarze auta trafią do klientów w kwietniu 2021 r.
W pierwszym kwartale 2021 r. flota DPD Polska zostanie uzupełniona o 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta zostaną sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego. To jedno z największych zamówień na dostawcze auta BEV, które zostało zrealizowane do tej pory w Polsce. Strategią DPDgroup do 2025 roku jest dostarczanie przesyłek w Europie w 225 miastach w sposób neutralny dla środowiska.
Tesla oficjalnie rozpoczęła dostawy Modelu Y produkowanego od kilku tygodni w Chinach. Trwają również przygotowania do startu linii produkcyjnej Modelu Y w Europie w Gigafactory pod Berlinem, gdzie samochody mają być produkowane na rynek europejski.
SAIC, Alibaba i szanghajska Grupa Zhangjiang utworzyły spółkę Zhiji , której celem będzie produkcja samochodów elektrycznych pod szyldem IM (Intelligence in Motion). Pierwsze dwa zapowiadane modele samochodów to elektryczny sedan i SUV. Media donoszą, że samochody IM będą wyposażone w baterie CATL (93 kWh lub 116 kWh) i technologię do autonomicznej jazdy NVIDIA Drive – trzy lidary i 15 kamer o wysokiej rozdzielczości.
Grupa PSA zanotowała w 2020 roku około 120 000 nowych rejestracji samochodów elektrycznych, co pozwoliło jej na osiągnięcie europejskich celów w zakresie emisji CO2. Jednocześnie całkowita sprzedaż francuskiego koncernu spadła o 27,8% do 2,51 miliona samochodów w porównaniu do 2019 roku. Obecnie Grupa PSA oferuje 17 zelektryfikowanych modeli, a sześć kolejnych ma zostać dodanych w tym roku.
Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng planuje w ciągu najbliższych czterech miesięcy ekspansję na rynek kolejnych krajów europejskich. Prezes Xpeng Brian Gu wskazuje, że w przyszłości możliwa jest nawet produkcja samochodów elektrycznych w Europie. Jak do tej pory, Xpeng sprzedaje swojego kompaktowego SUV-a G3 w Norwegii. Firma rozważa również wprowadzenie na rynek europejski elektrycznego sedana P7. Xpeng to jedyny producent aut elektrycznych oprócz Tesli, który sam tworzy oprogramowanie do swoich pojazdów. Co ciekawe, w 2019 roku Tesla pozwała byłego pracownika za przeniesienie oprogramowania do autonomicznej jazdy do Xpeng.
Xpeng zapowiedział kolejnego elektrycznego sedana. Będzie to trzeci model w portfolio firmy, obok kompaktowego SUV-a G3 i sportowego sedana P7. Produkcja na dużą skalę ma się rozpocząć przed końcem 2021 roku. Producent samochodów elektrycznych nie podaje na razie żadnych specyfikacji technicznych.
Renault przedstawił statystyki sprzedaży samochodów elektrycznych za 2020 rok. Według danych, francuski producent samochodów sprzedał w Europie 115 888 samochodów elektrycznych, czyli około dwa razy więcej niż w 2019 roku. Zdecydowanie najbardziej udanym modelem elektrycznym firmy był już kolejny raz Renault Zoe. Sprzedaż Zoe przekroczyła próg 100 000 sprzedaży (100 657), co oznacza wzrost o 114% rocznie. W segmencie elektrycznych pojazdów użytkowych najlepiej sprzedającym się pojazdem był Kangoo Z.E. Całkowita sprzedaż francuskiej firmy spadła o 21,3%, znacznie więcej niż średnia na światowym rynku samochodów (spadek 14,2%). W 2021 roku do gamy modeli BEV dołączą Renault Twingo Electric i Dacia Spring. Dodatkowo pojawią się również kolejne modele hybrydowe i hybrydy typu plug-in istniejących pojazdów pod marką E-TECH. Grupa między innymi zapowiada hybrydę Arkana E-TECH, hybrydę Captur E-TECH i hybrydę plug-in Megane E-TECH.
Zbliża się premiera Tesli w Indiach. Amerykański producent założył tam spółkę zależną pod nazwą Tesla India Motors and Energy Private Ltd. Firma założona kilka dni temu ma swoją siedzibę w Bangalore, stolicy południowoindyjskiego stanu Karnataka i centrum indyjskiego przemysłu zaawansowanych technologii. Kolejny krokiem będzie być może budowa fabryki w Indiach, decyzja zostanie podjęta w zależności od wielkości popytu na indyjskim rynku.
Porsche, Audi, VW i BMW Group opublikowały dane dotyczące sprzedaży za rok 2020. Chociaż ogólna sprzedaż spadła, sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in nadal odnotowuje znaczny wzrost. W niektórych przypadkach stanowi nawet dwucyfrowy udział w całkowitej sprzedaży. Sprzedaż BEV i PHEV niemieckich producentów aut prezentuje się następująco:
VW: 134 000 szt. BEV i 78 000 szt. PHEV,
Audi: 47 321 szt. BEV i 58 000 PHEV,
Porsche: 20 015 BEV i 27 004 PHEV,
Mercedes-Benz: 48 700 BEV i 111 300 PHEV.
Skumulowana sprzedaż BMW to 192 645 szt. elektrycznych modeli, na razie producent nie podał dokładnych danych dotyczących BEV i PHEV.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności