- Mercedes-Benz Cars ponad trzykrotnie zwiększył sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in w 2020 roku, sprzedając na całym świecie 160 000 samochodów typu PHEV i BEV (wzrost sprzedaży o 228,8%). Udział pojazdów elektrycznych w rynku wzrósł do 7,4%. W 2019 roku było to zaledwie dwa procent. Spośród ponad 160 000 pojazdów typu xEV (tak firma nazywa razem pojazdy typu BEV i PHEV), około 48 700 pojazdów to samochody z napędem całkowicie elektrycznym. Niemiecki producent podaje, że w zeszłym roku sprzedano około 20 000 EQC, 1 700 EQV i około 27 000 Smart EQ. Sprzedaż elektrycznych Smartów zaliczyła wzrost o 45% w porównaniu do 2019 r. Celem Mercedesa na 2021 rok jest 13% udział xEV w całym rynku.
- Tesla do produkcji Modelu Y w fabryce we Fremont stosuje jednoczęściową tylną ramę wykonaną przez gigantyczną maszynę odlewniczą „Giga Press”. Dopóki do produkcji nie używano tego urządzenia, tylna rama Modelu Y składała się z dwóch metalowych elementów i dwóch części łączących. Nie jest to informacja, którą Tesla podzieliła się oficjalnie, ale którą odkrył jeden z jej klientów podczas instalacji na tylnej klapie bagażnika czujnika umożliwiającego otwarcie bagażnika przez ruch nogą. W Modelu 3 nadal część ta zbudowana jest z 70 elementów, które muszą zostać połączone, aby utworzyć całość.
- Tesla rozpoczęła w Chinach rekrutację na stanowisko głównego projektanta. Osoba na tym stanowisku ma otworzyć i poprowadzić studio projektowe w Szanghaju lub Pekinie i zaprojektować zapowiadany przez Teslę kompaktowy samochód, kosztujący w granicach 25 000 USD, który ma być produkowany od 2022 roku w Chinach w Gigafactory 3 w Szanghaju.
- 4 stycznia 2021 roku Toyota rozpoczęła na polskim rynku przedsprzedaż nowego modelu PHEV – RAV4. Ceny nowej Toyoty rozpoczynają się od 228 900 zł. Samochód został zbudowany na modułowej platformie GA-K. Ten flagowy SUV Toyoty ma moc 306 KM, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 s. W trybie zeroemisyjnym RAV4 rozpędzi się maksymalnie do 135 km/h, a jego zasięg WLTP to 75 km. Pierwsze egzemplarze auta trafią do klientów w kwietniu 2021 r.
- W pierwszym kwartale 2021 r. flota DPD Polska zostanie uzupełniona o 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta zostaną sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego. To jedno z największych zamówień na dostawcze auta BEV, które zostało zrealizowane do tej pory w Polsce. Strategią DPDgroup do 2025 roku jest dostarczanie przesyłek w Europie w 225 miastach w sposób neutralny dla środowiska.
- Tesla oficjalnie rozpoczęła dostawy Modelu Y produkowanego od kilku tygodni w Chinach. Trwają również przygotowania do startu linii produkcyjnej Modelu Y w Europie w Gigafactory pod Berlinem, gdzie samochody mają być produkowane na rynek europejski.
- SAIC, Alibaba i szanghajska Grupa Zhangjiang utworzyły spółkę Zhiji , której celem będzie produkcja samochodów elektrycznych pod szyldem IM (Intelligence in Motion). Pierwsze dwa zapowiadane modele samochodów to elektryczny sedan i SUV. Media donoszą, że samochody IM będą wyposażone w baterie CATL (93 kWh lub 116 kWh) i technologię do autonomicznej jazdy NVIDIA Drive – trzy lidary i 15 kamer o wysokiej rozdzielczości.
- Grupa PSA zanotowała w 2020 roku około 120 000 nowych rejestracji samochodów elektrycznych, co pozwoliło jej na osiągnięcie europejskich celów w zakresie emisji CO2. Jednocześnie całkowita sprzedaż francuskiego koncernu spadła o 27,8% do 2,51 miliona samochodów w porównaniu do 2019 roku. Obecnie Grupa PSA oferuje 17 zelektryfikowanych modeli, a sześć kolejnych ma zostać dodanych w tym roku.
- Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng planuje w ciągu najbliższych czterech miesięcy ekspansję na rynek kolejnych krajów europejskich. Prezes Xpeng Brian Gu wskazuje, że w przyszłości możliwa jest nawet produkcja samochodów elektrycznych w Europie. Jak do tej pory, Xpeng sprzedaje swojego kompaktowego SUV-a G3 w Norwegii. Firma rozważa również wprowadzenie na rynek europejski elektrycznego sedana P7. Xpeng to jedyny producent aut elektrycznych oprócz Tesli, który sam tworzy oprogramowanie do swoich pojazdów. Co ciekawe, w 2019 roku Tesla pozwała byłego pracownika za przeniesienie oprogramowania do autonomicznej jazdy do Xpeng.
- Xpeng zapowiedział kolejnego elektrycznego sedana. Będzie to trzeci model w portfolio firmy, obok kompaktowego SUV-a G3 i sportowego sedana P7. Produkcja na dużą skalę ma się rozpocząć przed końcem 2021 roku. Producent samochodów elektrycznych nie podaje na razie żadnych specyfikacji technicznych.
- Renault przedstawił statystyki sprzedaży samochodów elektrycznych za 2020 rok. Według danych, francuski producent samochodów sprzedał w Europie 115 888 samochodów elektrycznych, czyli około dwa razy więcej niż w 2019 roku. Zdecydowanie najbardziej udanym modelem elektrycznym firmy był już kolejny raz Renault Zoe. Sprzedaż Zoe przekroczyła próg 100 000 sprzedaży (100 657), co oznacza wzrost o 114% rocznie. W segmencie elektrycznych pojazdów użytkowych najlepiej sprzedającym się pojazdem był Kangoo Z.E. Całkowita sprzedaż francuskiej firmy spadła o 21,3%, znacznie więcej niż średnia na światowym rynku samochodów (spadek 14,2%). W 2021 roku do gamy modeli BEV dołączą Renault Twingo Electric i Dacia Spring. Dodatkowo pojawią się również kolejne modele hybrydowe i hybrydy typu plug-in istniejących pojazdów pod marką E-TECH. Grupa między innymi zapowiada hybrydę Arkana E-TECH, hybrydę Captur E-TECH i hybrydę plug-in Megane E-TECH.
- Zbliża się premiera Tesli w Indiach. Amerykański producent założył tam spółkę zależną pod nazwą Tesla India Motors and Energy Private Ltd. Firma założona kilka dni temu ma swoją siedzibę w Bangalore, stolicy południowoindyjskiego stanu Karnataka i centrum indyjskiego przemysłu zaawansowanych technologii. Kolejny krokiem będzie być może budowa fabryki w Indiach, decyzja zostanie podjęta w zależności od wielkości popytu na indyjskim rynku.
- Porsche, Audi, VW i BMW Group opublikowały dane dotyczące sprzedaży za rok 2020. Chociaż ogólna sprzedaż spadła, sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in nadal odnotowuje znaczny wzrost. W niektórych przypadkach stanowi nawet dwucyfrowy udział w całkowitej sprzedaży. Sprzedaż BEV i PHEV niemieckich producentów aut prezentuje się następująco:
- VW: 134 000 szt. BEV i 78 000 szt. PHEV,
- Audi: 47 321 szt. BEV i 58 000 PHEV,
- Porsche: 20 015 BEV i 27 004 PHEV,
- Mercedes-Benz: 48 700 BEV i 111 300 PHEV.
- Skumulowana sprzedaż BMW to 192 645 szt. elektrycznych modeli, na razie producent nie podał dokładnych danych dotyczących BEV i PHEV.