Volvo zaprezentowało nowego elektrycznego crossovera C40 Recharge. Auto ma zasięg ponad 420 km. Jest to drugi elektryczny model szwedzkiego producenta i pierwszy zbudowany od podstaw jako samochód elektryczny. Nowe Volvo będzie dostępne w sprzedaży jedynie w internecie.
Volvo C40 Recharge to niski, elegancki crossover. W porównaniu do XC40 różnicę widać najbardziej w ściętym tyle w stylu coupe. Dodatkowo przeprojektowany został również cały dach oraz przód samochodu. Konstrukcja auta oparta jest na platformie samochodowej CMA. To pierwszy model Volvo zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne. Samochód będzie można obejrzeć w salonach Volvo, ale jego zakup będzie możliwy jedynie przez internet.
Volvo C40 Recharge – wymiary i wnętrze
Wymiary Volvo C40 Recharge
Długość 4 431 mm
Szerokość 2 035 mm
Wysokość 1 582 mm
Pojemność bagażnika - tył/przód 413 l/31 l
Wnętrze zostało wykończone przy użyciu wysokiej jakości materiałów. Podobnie jak XC40 Recharge, auto zostało wyposażone w system rozrywki opracowany wspólnie z Google, oparty na Androidzie Automotive OS. Zawiera on aplikacje Google, między innymi Mapy Google, które będą dostępne również w trybie offline.
Silnik, bateria i osiągi Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge będzie dostępne z napędem o mocy około 200 KM na przednią oś lub z napędem na cztery koła i dwoma silnikami o mocy ponad 400 KM, który zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 s. Samochód będzie posiadał baterię o pojemności 78 kWh, a deklarowany zasięg ma wynosić około 420 km (WLTP). Jak podaje Volvo, dzięki zdalnym aktualizacjom oprogramowania w przyszłości będzie możliwe zwiększenie zasięgu.
Auto będzie mogło być ładowane maksymalną mocą 150 kW, co oznacza, że 80% baterii zostanie uzupełnione w około 40 minut.
Cennik nowego Volvo, mając na uwadze cęnę XC40 Recharge, prawdopodobnie zacznie się od około 250 tys. zł za wersję podstawową. C40 Recharge trafi do produkcji jeszcze tej jesieni i będzie produkowany w fabryce Volvo Cars w Gandawie w Belgii, tam gdzie model XC40 Recharge.