Izraelski producent akumulatorów StoreDot zarejestrował patent na cyfrowy system akumulatorów, który umożliwi właścicielom samochodów elektrycznych dostęp do stałego zasięgu przez cały okres eksploatacji pojazdu. Firma podaje, że można to osiągnąć dzięki połączeniu opatentowanego oprogramowania i zarządzania chemią ogniw bateryjnych.
Na czym polega patent StoreDot?
Cyfrowy system baterii kontroluje zarówno napięcie ładowania, jak i skład chemiczny ogniw XFC StoreDot na bazie krzemu, czego efektem jest zmniejszenie obciążenia baterii na początku jej eksploatacji i zrównoważenie wydajności przez cały okres eksploatacji. Ponadto firma ogłosiła, że będzie to technologia open-source „dostępna dla każdego innego dostawcy technologii”.
Za ideą utrzymania pojemności baterii na tym samym poziomie przez cały okres jej eksploatacji kryje się podejście „baterii cyfrowej”, osiągnięte dzięki połączeniu opatentowanego oprogramowania i zarządzania chemią ogniw. Firma podaje, że zapewnia to właścicielowi pojazdu elektrycznego stały zasięg jazdy na akumulatorze przez cały okres jego użytkowania. Opatentowany system zarządza zarówno napięciami ładowania, jak i składem chemicznym ogniw StoreDot. Dzięki takiemu działaniu zmniejsza się obciążenie baterii na początku jej eksploatacji oraz następuje zrównoważenie jej wydajności przez cały okres użytkowania. To wszystko ma zapewnić stały zasięg samochodu podczas całego czasu jego użytkowania.
„Chcemy, aby korzystanie z bezemisyjnych pojazdów elektrycznych stało się bardziej atrakcyjne dla konsumentów. Ten nowy patent, który udostępnimy każdej organizacji jako open source, jest kolejnym doskonałym przykładem naszego zaangażowania” – mówi dr Doron Myersdorf, dyrektor generalny StoreDot, dodając: „Degradacja baterii jest jednym z głównych problemów długoterminowego użytkowania pojazdów elektrycznych i ważne jest, abyśmy wszyscy robili wszystko, co w naszej mocy, aby promować masową adopcję pojazdów elektrycznych na naszej ścieżce do życia w czystszym świecie”.
StoreDot zgłosił również niedawno patent w technologii ładowania – skrócenie czasu ładowania dzięki funkcji „booster”. Pomysł polega na tym, że akumulator może analizować wydajność stacji ładującej w czasie rzeczywistym i dostosowywać się do wyższych prądów, jeśli takie zapewnia ładowarka. Firma planuje również otworzyć centrum badawczo-rozwojowe technologii akumulatorów półprzewodnikowych w USA i zaczęła już pracę z preferowanym przez Teslę formatem ogniw cylindrycznych 4680.
źródło: store-dot.com